۲۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۳
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85542179
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیر صهیونیست: جنگ غزه سالها طول خواهد کشید/ ائتلاف در حال فروپاشی است

تهران- ایرنا- یک وزیر تندروی رژیم صهیونیستی گفت که جنگ غزه چندین سال طول خواهد کشید.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «معاریو»، «میکی زوهار» وزیر به اصطلاح فرهنگ رژیم صهیونیستی که از شخصیت های نزدیک به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل است، افزود: در حال حاضر، تشکیل کمیته تحقیقات (برای مشخص شدن مقصران شکست در عملیات هفتم اکتبر ۲۰۲۳) بی مسئولیتی است.

وی اخیرا نیز درباره فروپاشی ائتلاف راستگرای حاکم بر رژیم صهیونیستی گفته بود که این ائتلاف جلوی چشمان‌ ما در حال فروپاشی است.

زوهار افزود: اگر انتخابات زودهنگام برگزار شود، ما شانسی برای پیروزی نخواهیم داشت و باید سال ها از قدرت دور بمانیم.

وی همچنین بتازگی اذعان کرد: بعد از ۹ ماه جنگ در چند جبهه، باید بگوییم که اسرائیل قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است.

این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر همچنان بر ادامه جنگ اصرار دارد و در جدیدترین اظهاراتش گفت که جنگ غزه تا تحقق پیروزی ادامه پیدا می کند.

این مقام صهیونیست همچنین با اشاره به مخالفت «ایتامار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل با اصلاح قانون خدمت اجباری هم گفت: اگر ائتلاف از بین برود و انتخابات زودهنگام برگزار شود، بن گویر مسئول این شکست خواهد بود.

به گزارش ایرنا، عملیات مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر۲۰۲۳(۱۵ مهر۱۴۰۲) که به عملیات «طوفان الاقصی» معروف است، جنگ قدرت بین اعضای ائتلاف حاکم را تشدید کرده و هر کدام دیگری را در این باره مقصر می‌داند.

جنگ غزه نتوانست سران رژیم صهیونیستی را متحد کند و کوچکترین موضوعی به تشدید تنش بین آنها می انجامد. کارشناسان معتقدند تداوم این تنش ها می تواند به فروپاشی درونی این رژیم و جنگ داخلی بین صهیونیست ها بیانجامد.

رژیم اشغالگر در پنج سال گذشته چندین کابینه عوض و انتخابات های زیادی برگزار کرده است. با وجود این که انتظار می رفت که ائتلاف راستگراها بتواند یک ائتلاف قدرتمند در سرزمین های اشغالی ایجاد کند، این اتفاق رخ نداد و جنگ قدرت بین اعضا از همان لحظه اول تشکیل کابینه شروع شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha