نایب رییس مجلس: ۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل نهضت ملی مسکن در همدان اختصاص یافت

همدان- ایرنا- نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای تسریع در روند ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن نزدیک به ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی صندوق ملی مسکن برای اجرای پروژه ۶۹۰ واحدی شهر همدان به حساب بنیاد ملی مسکن انقلاب اسلامی واریز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا حاجی‌بابایی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه ۶۹۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن شهر همدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پروژه توسط بنیاد مسکن در حال ساخت و سرعت اجرای پروژه قابل قبول است.

وی افزود: بخشی از اعتبارات این پروژه از طریق آورده متقاضیان و بخش دیگر نیز توسط واگذاری تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی تامین می‌شود.

حاجی‌بابایی عنوان کرد: این پروژه از ۲ ناحیه دارای ضعف است به طوری که بخشی از متقاضیان اعتبار مورد نیاز را تامین نکرده اند و قسمتی از تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی هنوز دریافت نشده است و همین موضوع بنیاد مسکن را با مشکل کمبود نقدینگی مواجه کرد.

وی ادامه داد: هفته گذشته با پیگیری مسوولان استان ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نقد از طریق صندوق مسکن، برای اجرای این پروژه در اختیار استان همدان قرار داده شد.

نایب رییس مجلس: ۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل نهضت ملی مسکن در همدان اختصاص یافت

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: با تخصیص این اعتبار سرعت پروژه دوچندان می‌شود و امیدواریم بنیاد مسکن در فرصتی مناسبت واحدهای مسکونی را تکمیل و به متقاضیان واگذار کند.

وی با اشاره به پیش‌بینی تکمیل این پروژه در آبان امسال، تصریح کرد: مسوولان تلاش کنند در صورت امکان سرعت پروژه را افزایش دهند تا اگر شد در ۲ ماه آینده شاهد بهره‌برداری از واحدها باشیم.

نایب رییس مجلس: ۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل نهضت ملی مسکن در همدان اختصاص یافت

حاجی‌بابایی افزود: مالکانی که پیگیر تکمیل این واحدهای مسکونی هستند به سختی زندگی می‌کنند و اگر این واحدها یک روز هم زودتر تحویل داده شود، گره‌ای از مشکلات مردم گشوده خواهد شد.

وی اضافه کرد: مدیران شرکت‌های آب‌وفاضلاب، برق، گاز و مخابرات در این مکان حاضر هستند و تلاش دارند هرچه زودتر زیرساخت‌های لازم را همزمان با پیشرفت، در این پروژه اجرا کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: زمین مورد نیاز مدرسه نیز تحویل داده شده است و به زودی روند ساخت دبستان ابتدایی در این مجموعه آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ۱۲۱ هزار نفر در استان به عنوان متقاضی طرح نهضت ملی مسکن، از ابتدای بازگشایی سامانه ثبت نام وزارت راه و شهرسازی نام‌نویسی کرده‌اند که نزدیک به ۹۰ هزار متقاضی واجد شرایط شناخته شده‌اند.

دولت سیزدهم قرار بود در طول چهار سال در قالب طرح نهضت ملی مسکن، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای استان همدان بسازد. بر اساس آخرین اعلام مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ استان همدان پس از استان‌های تهران، البرز، مازندران، گیلان و قم در رده ششم پر تراکم‌ترین استان‌های کشور قرار دارد.

بر اساس این آمار استان همدان، با وسعتی نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومتر مربع، همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده‌ است.

ساخت و تحویل چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال و در طول فعالیت دولت سیزدهم انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha