دمای هوای شهر سردسیری یاسوج به ۳۹درجه رسید

یاسوج- ایرنا- رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشینه دمای هوای شهر یاسوج در شبانه روزگذشته به ۳۹درجه سانتیگراد رسیده است.

یاسوج مشهور به پایتخت طبیعت ایران در دامنه‌های کوه دنا بخشی از خطه زاگرس و در ارتفاع یکهزار و۸۷۰ متری از سطح دریا قرار دارد به همین علت ثبت دمای هوای ۳۹درجه سانتیگراد کمتر تجربه می شود.

این شهر که پس از رشت، دومین مرکز استان ایران از نظر بارش برف و باران بوده در اقلیم مدیترانه‌ای قرار گرفته‌ است.

ولی بهره مند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:حداکثر دمای هوای شهرهای سردسیری سی سخت و مارگون نیز در شبانه روز گذشته ۳۵.۶درجه سانتیگراد گزارش شده است.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همچنین دمای هوای دیگر ایستگاه های هواشناسی استان در دوگنبدان ۴۵.۳،دهدشت ۴۵.۷،امامزاده جعفر ۴۶.۲ ،لنده ۴۶.۱ و لیکک ۴۵.۳درجه سانتیگراد ثبت شده است.

وی بیان کرد:حداقل دمای هوای بامداد امروز در یاسوج ۱۸ ،سی سخت ۲۰.۶،مارگون ۲۰ ،دوگنبدان ۲۵.۳ ،دهدشت ۲۳.۲،امامزاده جعفر ۲۳.۶ ،لنده ۲۹ و لیکک ۳۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بهره مند عنوان کرد: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی استان نشان می دهد که در شبانه روز آینده جو استان صاف ،گاهی همراه ورزش باد خواهد بود.

وی تاکید کرد: روند گرمای هوای استان در شبانه روز آینده پایدار است و نقشه های پیش یابی تغییر محسوسی نشان نمی‌دهد.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان از شمال با چهار محال و بختیاری، از غرب با خوزستان، از جنوب غرب با بوشهر، از جنوب شرق با فارس و از شمال شرق با اصفهان همسایه است.

کهگیلویه و بویراحمد سرزمینی ناهموار است به گونه‌ای که حدود چهار پنجم مساحت آن را ارتفاعات و تپه ماهورها تشکیل می‌دهد و بقیه را دشت‌ها و مناطق هموار فرا گرفته‌ است.

این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha