اعتبار عمرانی امسال شهرستان ارومیه به هشت هزار میلیارد ریال رسید

ارومیه - ایرنا – معاون برنامه ریزی فرماندار ارومیه گفت: اعتبار عمرانی امسال این شهرستان به هشت هزار میلیارد ریال رسید که ۱۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

مریم دهقانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تصویب این میزان اعتبار عمرانی ۳۰۰ طرح عمرانی، کشاورزی، فرهنگی و آموزشی برای ارومیه درنظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: این اعتبار از محل اعتبارات سرمایه ای استان، نفت و گاز، توازن و ۲۷ صدم ارزش افزوده مطرح و تصویب شده است و از سایر منابع ابلاغی در طول سال به آن اضافه خواهد شد.

معاون فرماندار ارومیه ادامه داد: بیشترین سهم اعتباری شهرستان ارومیه به بخشهای آب و فاضلاب، آموزش و پرورش، ورزش و تفریحات، حمل و نقل، بهسازی و آسفالت راه های روستایی اختصاص دارد.

وی اظهار کرد: از مجموع پروژه های شهرستان ۴۰ پروژه با مبلغ بیش از۵۰ میلیارد ریال اعتبار داشته که شامل انتقال پساب تصفیه خانه ارومیه به دریاچه ارومیه، انتقال آب کشاورزی با لوله، بهسازی کانال‌های عمومی و انهار سنتی تامین آب آشامیدنی مجتمع های روستایی، ایجاد فضاهای آموزشی، ایجاد فضای ورزشی، اجرای پروژه های بهداشتی اجرای پروژه های میراث فرهنگی و گردشگری است.

دهقانی با اشاره به اینکه تعداد روستا های شهرستان ارومیه ۶۸۵ روستاست، گفت: تعداد روستاهای بالای۲۰ خانوار شهرستان ارومیه ۵۵۰ روستا بوده که طرح هادی در ۲۷۰ روستا اجرا شده است.

وی بیان کرد: در ۱۱۵ روستا اجرای آسفالت به میزان حدود ۶۰۰ هزار متر مربع و طرح هادی انجام شده و میزان اعتبار هزینه شده از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ نیز ۸۵۰ میلیارد ریال بوده است.

دهقانی افزود: در ۲۰ روستا اجرای طرح هادی در حال اقدام است و نزدیک به ۴۰ پروژه احداثی در بخش راه به زودی به بهره برداری می رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha