امام جمعه اهواز: کارکنان نیروگاه رامین برای جلوگیری از قطعی برق ایثار کردند

اهواز- ایرنا- امام جمعه اهواز ضمن قدردانی از تلاش کارکنان نیروگاه رامین اهواز در جلوگیری از قطع برق گفت: تلاش کارکنان این نیروگاه برای جلوگیری از قطعی برق بُعد ملی دارد و فداکاری بسیار بزرگی در این فصل گرم انجام دادند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمد نبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه اهواز در محل مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهرستان بیان کرد: ۶ نفر از تکنسین‌های نیروگاه رامین( واقع در شهرستان باوی خوزستان) با ایثار و فداکاری از قطعی برق شبکه استانی و کشوری به دلیل نقص فنی که پیش آمده بود جلوگیری کردند.

نیروگاه رامین بخشی از برق کشور را تامین می‌کند.

وی در ادامه با تاکید بر امید آفرینی در جامعه گفت: یکی از اساسی‌ترین نیازهای جامعه امید بخشی است چرا که اگر جامعه‌ای دچار ناامیدی شود پیشرفت نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد ادامه داد: اتحاد و همدلی در افزایش امید در جامعه بسیار اثرگذار است.

امام جمعه اهواز در ادامه سخنان خود با تاکید بر همدلی اقشار مختلف مردم با هر گرایش و سلیقه افزود: نخستین ماموریت هر دولتی خدمت به مردم است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: عدم تبعیض در خدمات‌رسانی به مردم و شریک کردن مردم در اداره کشور از دیگر اقداماتی است که هر دولتی باید مدنظر قرار گیرد.

وی همچنین با ابراز گله‌مندی از قطعی و یا افت فشار آب در برخی مناطق استان تصریح کرد: متاسفانه با وجود اقدامات خوبی که از سوی دولت سیزدهم برای آبرسانی در استان انجام شد اما همچنان برهی روستاها و مناطقی از خوزستان وجود دارند که با کمبود آب روبرو هستند.

به گزارش ایرنا، نشتی کندانسور واحد ۳۰۵ مگاواتی نیروگاه رامین که می‌توانست به خاموشی در بخشی از کشور در تیرماه و گرم‌ترین روزهای سال ختم شود، توسط متخصصان داخلی طی کمتر از ۱۸ ساعت در حالت آماده‌ به کاری نیروگاه تعمیر شد.

نیروگاه حرارتی رامین از بزرگترین نیروگاه‌های حرارتی (بخاری) کشور است که با هدف تأمین برق استان خوزستان و شبکه سراسری احداث شده است.

این نیروگاه در کیلومتر ۲۰ جاده اهواز – مسجدسلیمان و در مجاورت رودخانه کارون و شهر ویس در شمال شرقی اهواز قرار دارد.

نیروگاه رامین با ۶ واحد (چهار واحد ۳۰۵ مگاواتی و ۲ واحد ۳۱۵ مگاواتی) دارای توان تولیدی یکهزارو ۸۵۰ مگاوات است. این نیروگاه نقش مهمی در تأمین برق مورد نیاز استان خوزستان و پایداری شبکه برق کشور ایفا می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha