قرارداد یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریالی برای آبرسانی به روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- ایرنا- معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: قرارداد یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریالی برای آبرسانی به روستاهای استان با مجمع خیرین آبرسان کشور امضا شد.

علی محمد روستا روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای تسریع و تامین در آب آشامیدنی سالم به روستاهای استان با پیگیری‌های مکرر تفاهم نامه ای با مجمع خیرین آبرسان کشور در این حوزه بسته شد.

وی افزود: این قرارداد به مبلغ یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال است و با اولویت های تعیین شده از سوی استان طرح های آبرسانی در روستاهای دارای تنش آبی اجرایی خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هم اینک بیش از ۳۰ روستای استان اولویت بندی شده اند.

روستا عنوان کرد: خرید تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای تکمیل پروژه های آبرسانی از جمله تابلو برق، کابل، لکترو موتور، پمپ، شیرآلات قطع ووصل و کنترلی، ترانس و لوله پلی اتیلن از سایز ۶۳ تا ۱۶۰ انجام خواهد شد.

وی ابراز کرد: امید است این گام مهم در راستای آبرسانی سالم به روستاهای استان هر چه سریع تر عملیاتی شود و مردم از آن بهره مند شوند.

با وجود تلاش های انجام گرفته برای تقویت و پایداری آب آشامیدنی در مناطق مختلف کهگیلویه وبویراحمد به علت فرسودگی ۴۰ درصد شبکه، ضعف زیرساخت ها،پراکندگی روستاها و سختگذر و کوهستانی بودن برخی مناطق اما همچنان نیاز به تلاش های گسترده ضرورت دارد.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۲۶۰ هزار مشترک آب دارد که ۱۹۰ مشترک آب این استان ساکن شهرها و مابقی در روستاها سکونت دارند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha