۲۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۳
کد خبر: 85542701
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه جیرفت: اهداف نظام با همکاری سه قوه میسر می شود

جیرفت- ایرنا- امام جمعه جیرفت گفت: اهداف نظام جمهوری اسلامی با وحدت سه قوه و همکاری آنها میسر می شود و استقلال قوا به معنی عدم همکاری آنها با هم نیست. 

به گزارش ایرنا حجت الاسلام میثم تارم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه جیرفت اظهار کرد: لازم است که هر سه قوه با همفکری و وحدت در مسائل کلی نظام و اصول و قواعد اساسی نظام همدل باشند و با یکدیگر همکاری کنند.

وی ادامه داد: کمک در کابینه دولت، تصویب لوایح و اجرای مصوبات مجلس بعد از تایید شورای نگهبان برخی از این نوع همکاری ها است و قوه قضائیه هم در کنار هر ٢ قوه برای اجرای عدالت و مبارزه با ظلم و تبعیض است.
حجت‌الاسلام تارم اضافه کرد: برنامه هفتم توسعه یکی از امور محوری است که مورد توجه دولت است و وقتی برنامه حساب شده داریم بایستی مورد توجه و محور مسئولان نظام قرار گیرد.
وی یادآور شد: قدرت در جمهوری اسلامی و در جهان بینی اسلام هدف نیست بلکه ابزار و وسیله‌ای برای اجرای عدالت و خدمت صادقانه و بی منت به مردم است.
امام جمعه جیرفت تاکید کرد: با این منطق و دید در انتخابات برای کاندیداها و طرفداران شکست نداریم بلکه توفیق اجرای عدالت و خدمت صادقانه نصیب فرد دیگری می‌شود و اکنون کسی که توفیق نداشته به رئیس جمهور منتخب کمک می کند.
وی با اشاره به اینکه ضروری است مناطق کم برخوردار در اولویت قرار گیرند ادامه داد: رهبر معظم فرموده‌اند که «تبعیض در توزیع منابع عمومی و میدان دادن به ویژه‌خواران و مدارا با فریبکاران اقتصادی که همه به بی عدالتی می انجامد به شدت ممنوع است. »

حجت الاسلام تارم سالروز تاسیس شورای نگهبان را گرامی داشت و گفت: شورای نگهبان یک نهاد راهبردی برای نظام جمهوری اسلامی است و در این مدت اسلامیت نظام با نظارت بر قوانین مجلس شورای اسلامی با دقتی که فقهای عالی مقام و حقوق دانان این شورا داشته اند که مخالف قانون اساسی هم نباشد، حفظ شده است.
وی ادامه داد: این شورا با احراز صلاحیت نامزدها و حفاظت از آرای مردم، به اجرای عدالت کمک کرده است.
امام جمعه جیرفت با اشاره به اینکه دشمنان از ابتدای تشکیل این شورا از آن کینه دارند و علیه آن سمپاشی می کنند یادآور شد: اعضای شورای نگهبان معصوم نیستند و این شورا از اشتباه بری نیست اما هرچه تصویب شود قانون و لازم الاجرا است.

وی به عشق و حضور مردم جیرفت در عزاداری های ماه محرم اشاره کرد و افزود: هوای گرم این روزها هم مانع برگزاری باشکوه مراسم عزاداری ماه محرم نشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha