دولت چهاردهم برای استقرار عدالت در بین آحاد جامعه تلاش کند 

قصرشیرین- ایرنا- امام جمعه قصرشیرین گفت: دولت چهاردهم در راستای تحقق اصول مدنظر اسلام در زندگی اجتماعی مردم ، استقرار عدالت بین آحاد ملت و تبعیت همه افراد اعم از مردم ، مسوولان‌ و کارگزاران از قانون و تقویت اتحاد بین مسلمانان تلاش کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام صادق صالحی در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین افزود: همچنین رئیس جمهور منتخب باید از یاری قوای دیگر رویگردان نباشد و سهم خود را در همراهی با دیگر قوا نیز ایفا کند.

او ادامه داد: برنامه هفتم می تواند به عنوان یک موضوع محوری مورد توجه دولت چهاردهم و سایر قوا باشد و تمام تلاش ها حول این محور برای تحقق پیشرفت و عدالت و حرکت به سوی ایران قوی در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه قصرشیرین همچنین با اشاره به آغاز فعالیت دولت چهاردهم گفت: چارچوب اصلی اصول عزت، حکمت و مصلحت پس از انقلاب اسلامی در کشور پیاده سازی شده ولو این که شاید در ابتدای انقلاب به شکل امروزی این چارچوب تبیین و نامگذاری نمی شد اما همواره مرزبندی سیاست خارجی روی ریل این سه اصل حرکت کرده و شخص رهبری نیز از اواخر دهه ی ۶۰ روی این اصول با همین عناوین تاکید کرده اند.

حجت الاسلام صالحی گفت: شرایط اقتصادی داخلی که بسیاری از مولفه های متغیر از شرایط سیاست خارجی و روابط جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها است، حکم می کند که اقتصاد از جمله اولویت های اصلی سیاست خارجی در دولت پیش رو قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با تاکید بر رفتارهای رقابتی به هنجارهای رفاقتی گفت: تنها برگزاری انتخابات امن و سالم و انتقال آرام قدرت و گردن نهادن به انتخاب مردم دستاورد کاملی نیست و در یک نظام اسلامی کسب قدرت هدف نیست و از همین رو جریانات سیاسی نیز باید نگاهی متفاوت به رقابت سیاسی داشته باشند.

او اظهار کرد: در چنین شرایطی هنجارهای رفاقتی که باید خود را در موضع گیری و عمل نشان دهد و دشمن را مایوس کرده و دست مقامات کشور را در عرصه بین المللی مواجهه با قدرت های متخاصم قوی تر کند.

وی گفت: برای تبدیل رفتارهای رقابتی به رفاقتی همه مسوولیت و وظایف خاص خود را دارند از نامزدهای انتخابات گرفته تا هواداران آن ها و رسانه ، نامزدها با نیک اندیشی و خیرخواهی نسبت به فرد منتخب و اتخاذ مواضع مثبت و در اختیار قرار دادن ظرفیت های فکری و عملی خود می توانند در این زمینه نقش آفرینی کرده و پیام مثبتی را به جامعه ارسال کنند.

خطیب جمعه قصرشیرین همچنین بر اتحاد و اجماع سه قوه و همکاری آن ها با یکدیگر برای رسیدن به تعالی و خدمت به مردم تاکید کرد و گفت: یکی از نقاط مثبت و امید بخش در رویکرد رئیس جمهور منتخب تاکیدش بر اجرای برنامه‌ هفتم در تبلیغات انتخاباتی بود که توجه وی موجب ایجاد ادبیات مشترک گفتمانی و اتحاد و وحدت رویه در حرکت کلان کشور به سمت پیشرفت ایران اسلامی است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha