مسابقات سوارکاری استقامت شمال‌غرب کشور در مراغه برگزار شد

مراغه- ایرنا- مسابقات سوارکاری استقامت شمال‌غرب کشور با شرکت ۱۷ راس اسب در رده‌های ۴۰، ۶۰ و ۸۰ کیلومتر در مراغه برگزار شد. 

رییس اداره ورزش و جوانان مراغه روز جمعه در حاشیه برگزاری این رقابت‌ها به خبرنگار ایرنا بیان کرد: مسیرها در این مسابقات بین ۲ باشگاه سوارکاری «سام» و «آریسا» تعیین شد و در نهایت هفت نفر رده‌های ۴۰، ۶۰ و ۸۰ کیلومتر را طی کردند.

مسابقات سوارکاری استقامت شمال‌غرب کشور در مراغه برگزار شد
هفت نفر از ۱۷ شرکت‌کننده در مسابقات رده‌ها را طی کردند

«ناصر قهرمان» با بیان اینکه به هریک از این هفت نفر ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی پرداخت شد، اظهار کرد: این مسابقات با حضور سرناظر فدراسیون و همچنین هشت داور و دامپزشک برگزار، و سطح برگزاری مساقت از نظر کمی و کیفی مطلوب ارزیابی شد.

وی با تاکید بر اینکه سوارکاری جزو رشته‌های مفرح و نشاط‌آفرین برای جوانان به شمار می‌رود، به ظرفیت فعلی این رشته ورزشی در مراغه هم اشاره و اضافه کرد: حدود ۲۰۰ راس اسب در پنج باشگاه فعال این شهرستان نگهداری می‌شود اما در شهرستان بیش ۴۰۰ تا ۵۰۰ راس اسب وجود دارد.

رییس اداره ورزش و جوانان مراغه همچنین دلیل مشارکت پایین سوارکران غیربومی در این رقابت‌ها را مصادف شدن زمان برگزاری مسابقات با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان عنوان کرد.

«قهرمان» این را هم بیان کرد که این مسابقات با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت برگزار شد و بیشتر شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها را سوارکاران بومی تشکیل دادند.

به گزارش ایرنا اسب‌سواری ورزشی برای روح و جسم است و استرس را کاهش می‌دهد، اعتماد به نفس‌ را بالا می‌برد و مغز را تمرین می‌دهد؛ این رشته ورزشی همچنین ماهیچه‌های شما را ورزیده‌تر می‌کند، یک تمرین قلبی عروقی به حساب می‌آید و برای تناسب اندام چندین فایده‌ی مهم دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha