۲۹ تیر ۱۴۰۳، ۲۰:۴۰
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85542844
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ هکتار از پوشش مرتعی منطقه گردشگری اسفرجان شهرضا در آتش سوخت

اصفهان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: حدود ۱۰۰ هکتار از مراتع درجه ۲ و پوشش‌های علوفه‌ای و گیاهان مرتعی منطقه گردشگری اسفرجان شهرضا متحمل خسارت شده و در آتش سوخت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی مدیریت بحران استانداری، منصور شیشه‌فروش عصر جمعه در گفت و گویی افزود: ساعت ۱۲:۱۵ ظهر امروز حادثه آتش‌سوزی در مراتع منطقه گردشگری اسفرجان شهرستان شهرضا گزارش شد که عوامل مدیریت بحران شهرستان شهرضا، یگان حفاظت منابع طبیعی و واحدهای آتش‌نشانی و امدادی شهرداری‌های شهرضا و منظریه به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: با توجه به گسترگی حریق نیروهای امدادی از روستاهای هونجان، کهرویه، اسفرجان، شهرک صنعتی و نیز گروه‌های محلی دهیاری و شورا به کمک یگان ارتش مستقر در منطقه آتش را مهار و کنترل کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: آتش سوزی در مراتع منطقه گردشگری اسفرجان شهرستان شهرضا بعلت صعب‌العبور بودن محل، گرمای شدید، وزش تندبادهای تابستانی پس از سه ساعت و ۴۵ دقیقه تلاش، اطفاء شد.

وی ادامه داد: علت وقوع این حادثه خطای انسانی گزارش شد که پس از اعلام مراحل بررسی و پیگیری موضوع توسط منابع طبیعی در دست پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته نیز چهار مورد حریق در ۱.۵ هکتار از مراتع ده زرگران شهرستان چادگان، ۱.۷ هکتار از مراتع بخش پادنای شهرستان سمیرم و ۲ هزار متر از مراتع پیشکوه شهرستان فریدونشهر محدوده روستای مکدین و ۱.۵ هکتار از مراتع روستای مزده شهرستان نطنز با اقدام به موقع مهار شد.

شیشه‌فروش با اعلام هشدار مجدد در خصوص پیشگیری از وقوع حریق در مراتع به علت تداوم و تقویت الگوهای گرم تابستانی تا پایان مردادماه و افزایش دما بر ارایه آموزش‌های کاربردی و هشدار به دامداران و عشایر، گردشگران و ساکنین مناطق مجاور مراتع برای پیشگیری از روشن نمودن آتش در پوشش‌های گیاهی تاکید کرد.

وی گفت: تیم‌های محلی مهار آتش می‌توانند در پیشگیری و کنترل آتش‌سوزی در مراتع و تدارک امکانات کنترل حریق موثر باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری و با احتساب این حوادث تاکنون با وقوع ۱۵ فقره حریق در مراتع و پوشش‌های گیاهی مناطق غرب و جنوب استان ۳۸ هکتار از عرصه‌ها به اضافه ۱۰۰ هکتار امروز عصر طعمه حریق گردیده‌است.

به گزارش ایرنا، اصفهان ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مرتع و ۴۱۴ هزار هکتار جنگل طبیعی و دست کاشت وجود دارد که با انجام مطالعات پهنه‌بندی حریق ۲میلیون هکتار از این مراتع با فراوانی بیشتر در مناطق غرب و جنوب استان و کمربند حریق در مناطق زاگرسی و ارتفاعات کرکس قرار دارد که بعلت شرایط اقلیمی گرم و خشک، وزش بادهای گرم فصلی،خشکی پوشش‌های گیاهی و علوفه‌ای یک ساله و عوامل انسانی خطر پذیر در برابر حریق می‌باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha