مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر: خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن ممنوع است

بوشهر- ایرنا- مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر از ممنوع بودن خرید و فروش امتیاز مسکن‌های حمایتی نهضت ملی مسکن در استان طبق قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها خبر داد.

«سید محمود دستغیبی» روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص غیرقانونی بودن خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن اظهار کرد: طبق ماده ۱۳ قانون ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره بها، خرید و فروش امتیاز مسکن‌های حمایتی (نهضت ملی مسکن) ممنوع است.

وی افزود: در این قانون قید شده که حق انعقاد معاملات و اعطای وکالت مربوط و انتقال حق انتفاع اراضی یا اعیان یا امتیاز ثبت نام وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر تصریح کرد: همچنین ثبت رسمی معاملات و وکالت نامه‌ها وابسته به اخذ استعلام از اداره کل راه و شهرسازی است.

بیشتر بخوانید

بوشهر، پیشتاز در ساخت واحدهای مسکونی طرح ملی مسکن

بیش از ۶۴ هزار نفر بوشهری در نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند

۱۰هزار واحد مسکونی در استان بوشهر احداث و بهسازی شد

دستغیبی ادامه داد: سوداگران با توجه به این قانون برای اینکه دچار مشکل نشوند شروع به فروش امتیازهای خود به قیمت پایین‌تر کرده‌ و مردم هم به جهت ناآگاهی که نسبت به موضوع دارند اقدام به خرید می‌کنند که در نهایت دچار ضررهای جبران ناپذیر می‌شوند.

وی یادآور شد: با توجه به وجود قانونی برای ممنوعیت فروش امیتاز این نوع مسکن های حمایتی، هر گونه معامله به هر شکل متوجه خریدار شده و این سازمان در این خصوص مسئولیتی ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha