ضرغامی: راه اندازی خانه صنایع دستی در ارومیه الگویی برای سطح ملی است

ارومیه- ایرنا- وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اقدام قابل توجه صورت گرفته برای راه اندازی خانه صنایع دستی آذربایجان غربی در مدرسه هدایت ارومیه و گره زدن تاریخ و هنر به همدیگر در این مجموعه گفت: این امر می تواند الگویی برای سطح ملی و دیگر استان های کشور باشد.

سیدعزت الله ضرغامی روز شنبه در بازدید از مدرسه هدایت ارومیه که به تازگی تبدیل به خانه صنایع دستی آذربایجان غربی شده است، افزود: راه اندازی این خانه ها از برنامه های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که می تواند در توسعه این بخش بسیار موثر باشد.

وی اضافه کرد: معرفی تولیدات هنرمندان فعال در حوزه صنایع دستی، ظرفیت های استان ها در این بخش و همچنین ایجاد جاذبه گردشگری مناسب از جمله مهمترین نتایج راه اندازی این خانه ها به شمار می رود.

وی اظهار کرد: راه اندازی این خانه ها در اماکن تاریخی بر جذابیت آن می افزاید و می تواند در شناساندن ظرفیت های گردشگری نیز بسیار موثر باشد.

به گزارش ایرنا، ضرغامی در سفر یک روزه به آذربایجان غربی ضمن بازدید از مدرسه هدایت ارومیه، از خانه انصاری نیز بازدید کرد و در جریان طرح مرمت و بازسازی این خانه قرار گرفت.

پیش از این نیز، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از قلعه تاریخی بدلبو ارومیه بازدید کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha