توضیحات آبفا فارس  پیرامون کمبود آب در روستاهای نی‌ریز

شیراز - ایرنا - در پی پخش کلیپی مبنی بر نوحه‌خوانی در یکی از هیات های مذهبی روستای ریزآب از توابع بخش قطرویه شهرستان نی‌ریز با مضمون کمبود آب در روستاهای این بخش، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب فارس جهت تنویر افکار عمومی توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روابط عمومی شرکت آبفا فارس روز شنبه در این باره اعلام کرد: آب شرب و بهداشتی مردم روستای ریزآب با جمعیتی در حدود ۹۰۰ خانوار از طریق دو حلقه چاه تامین می‌شد که به دلیل بروز خشکسالی، افت سطح آب و کاهش دبی چاه‌ها، هم اکنون اهالی این روستا با کمبود آب مواجه هستند.

بر اساس این گزارش ، امور آبفا شهرستان نی ریز به منظور جبران کم آبی در روستای ریزآب و سایر روستاهای همجوار شامل مجموعه رودخور، کارگاه و مجموعه و زیره یک حلقه چاه جدید که از طرف اداره امور آب شهرستان به آبفا واگذار شد را بهره برداری می‌کند که آب این چاه با دبی مطلوب، چهار روز در هفته به روستای ریزآب اختصاص یافته و افزون بر آن در این مناطق ۲دستگاه تانکر آبرسانی حداقل سه روز در هفته بطور دائم نسبت به آبرسانی به منازل اقدام می‌کند.

روابط عمومی شرکت آبفا فارس یادآور شد: اما به منظور تأمین پایدار آب شرب و رفع مشکل کمبود آب در روستاهای بخش قطرویه از جمله روستای ریزآب بطور اساسی، پروژه آبرسانی از سد چشمه عاشق شامل اجرای ۲۱ کیلومتر خط انتقال، طراحی و اجرای پکیج تصفیه آب( فیلتر شنی) ، از طرف شرکت آبفا فارس در دستور کار قرار گرفت که با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در مراحل پایانی اجراست و تا پایان مرداد ماه سال جاری در مدار بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

طبق گزارش این روابط عمومی، پکیج این تصفیه با ظرفیت تولید ۶۰ لیتر در ثانیه آب سالم و بهداشتی، مصرف مورد نیاز روستاهای بخش را تأمین خواهد کرد و طراحی آن طوری انجام شده است که ظرفیت آن قابلیت افزایش دارد.

نی‌ریز در ۲۲۰ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha