کیف انرژی، نیروگاه خورشیدی قابل حمل برای تامین نور و شارژ در هر مکان

تهران- ایرنا- یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به بومی‌سازی کیف انرژی شده که در واقع یک نیروگاه خورشیدی با ظرفیت میکرو و قابل حمل است و به افراد امکان می‌دهد تا از انرژی پاک خورشید در هر مکانی استفاده کنند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، کیف انرژی، منبع انرژی ایده‌آلی برای طبیعت‌گردان، کوهنوردان، کمپینگ، عشایر و کشاورزان در مناطق کمتر برخوردار است و می‌تواند تا پنج ساعت روشنایی در شب را تامین کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در توضیح کاربرد سامانه مدیریت باتری افزود: در بسیاری از صنایع مانند پتروشیمی، نفت و گاز، نیروگاه‌ها، شرکت‌های تولید و توزیع برق و بیمارستان‌ها، از باتری‌خانه‌ها برای تامین برق اضطراری استفاده می‌شود؛ این باتری‌خانه‌ها معمولا شامل تعداد زیادی باتری (۱۰ تا ۱۰۰ یا بیشتر) با ظرفیت‌های بالا (۲۰۰ تا ۴۰۰ آمپر ساعت) و قیمت‌های گزاف (۱۴ تا ۲۵ میلیون تومان) هستند. با توجه به هزینه بالای این باتری‌ها و عمر نسبتاً کوتاه آن‌ها (۳ تا ۵ سال)، پایش و نگهداری مستمر آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

سید موسی آیتی ادامه داد: سامانه مدیریت باتری (BMS) با مانیتورینگ پارامترهای اساسی باتری‌ها از جمله ظرفیت، سلامت، شارژ و دشارژ، بالانس، گزارش‌گیری و اتصال به مرکز دیسپاچینگ، به طور چشمگیری طول عمر و کارایی باتری‌ها را افزایش می‌دهد، علاوه بر این، اپراتورها می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار جامع مانیتورینگ شرکت، به طور کامل بر وضعیت باتری‌ها و عملکرد کلی باتری‌خانه نظارت داشته باشند.

وی توضیح داد: کیف انرژی در واقع یک نیروگاه خورشیدی با ظرفیت میکرو و قابل حمل است، این کیف شامل پنل‌های خورشیدی، باتری، بردهای کنترلی و شارژر است و به افراد امکان می‌دهد تا از انرژی پاک خورشید استفاده کنند.

آیتی ادامه داد: می‌توان از کیف انرژی برای روشن کردن لامپ‌ها، چادرها و سایر تجهیزات در شب و همچنین شارژ کردن تلفن همراه، تبلت، لپ‌تاپ و سایر دستگاه‌های الکترونیکی استفاده کرد، این محصول، همراهی ایده‌آل برای طبیعت‌گردان، کوهنوردان و کمپینگ است.

به گفته وی، این محصول که منبع انرژی پاک و قابل اعتمادی برای عشایر و کشاورزان در مناطق کمتر برخوردار است، در ظرفیت‌ها و توان‌های مختلف تولید می‌شود و می‌تواند تا پنج ساعت روشنایی در شب را تامین کند.

آیتی خاطرنشان کرد: این محصول در نقاط مختلف کشور به فروش رفته و مورد استقبال عشایر، کشاورزان و علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha