۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۹
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85543194
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حملات گروه‌های مقاومت فلسطین علیه اشغالگران در کرانه‌ باختری

تهران-ایرنا- گروه‌های مقاومت فلسطین از درگیری شدید با نیروهای اشغالگر در مناطق مختلف کرانه‌ باختری خبر دادند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری المیادین، گردان‌های سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که نیروهای این گردان توانسته‌اند با نظامیان اشغالگردر جنین واقع در کرانه‌ باختری مقابله و آن‌ها را با گلوله هدف قرار دادند.

این گردان ها اعلام کرد که در مناطق مختلفی در کرانه باختری با نظامیان صهیونیست درگیر شدند و تعدادی از آن‌ها را به طور مستقیم هدف قرار دادند.

در همین حال، گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز اعلام کرد که ۴ نظامی صهیونیست سوار بریک خودرو را هدف قرار داده و همه آنها را زخمی کرده است.

القسام همچنین از منفجر کردن یک خودروی نظامی صهیونیستی در طولکرم واقع در کرانه‌باختری به وسیله بمب خبر داد، این بمب قبل‌تر در مسیر روستاهای برطمه و حرمیش کار گذاشته شده بود.

این گردان تاکید کرد که عملیات طولکرم در راستای انتقام خون شهدا و پاسخ به جنایت‌های رژیم اسرائیل در نوار غزه و کرانه‌باختری انجام شد.

این عملیات همچنین پیام هشدارآمیز مستقیم نسبت به اقدامات غیرقانونی کابینه اشغالگر علیه مسجدالاقصی و جنایت‌های این رژیم علیه اسرای فلسطینی است.

القسام در ادامه افزود که این عملیات قهرمانانه تاکید بر این است که در روزهای آتی، کمین‌های مرگ در انتظار نظامیان صهیونیست خواهد بود.

از سوی دیگر گردان‌های «شهدا الاقصی» شاخه نظامی جنبش فتح اعلام کرد که در منطقه جبع در شهر جنین با سلاح تیربار و همچنین بمب با اشغالگران درگیر شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا در بیانیه ای اعلام کرد که چهار سرنشین یک خودرو بر اثر انفجار یک بمب در شهرک صهیونیست نشین «حرامیش» در جنوب غرب جنین زخمی شدند.

براساس این بیانیه، ارزیابی ها و تحقیقات اولیه نشان می دهد که این بمب از طریق کنترل از راه دور منفجر شده است.

همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲)، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی نیز عملیات‌هایی را در پاسخ به جنایت‌های وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه اهالی غزه انجام داده‌اند. ارتش رژیم صهیونیستی در این مدت صدها فلسطینی را نیز در کرانه باختری شهید و زخمی کرده است.

رژیم اسرائیل در پاسخ به عملیات طوفان الاقصی، حملات وحشیانه‌ای را علیه مردم بی گناه نوار غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha