پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در انتظار تامین اعتبار/آخرین وضعیت تب دنگی در کشور

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در سی ام تیر به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما،سهم هنرستانی‌ها در دولت سیزدهم،آخرین وضعیت ابتلا به تب دانگی،بهسازی ۶۸ هزار کلاس درس،دستگیری بیش از ۱۴هزار خرده فروش موادمخدر،پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در انتظار تامین اعتبار،ثبت رکورد افزایش ۱۵ درصدی تعداد فرزندخواندگی،تامین ۷۰ نوع فرآورده استنشاقی دارویی و افزایش تقاضا برای عمل زیبایی پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

روزانه حدود ۵۰۰ نفر دچار سکته مغزی می‌شوند/سردرد شایعترین علت مراجعه به درمانگاه‌ها

معاون پژوهش سازمان نظام پزشکی و متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه شایعترین علت مراجعات به مراکز درمانی سردرد است، گفت: روزانه حدود ۵۰۰ نفر دچار سکته مغزی و یک سوم آنان به ناتوانی‌های جسمی مبتلا می‌شوند.

محمد رضا عزیزی در یک نشست خبری که در محل انجمن مغز و اعصاب ایران برگزار شد، افزود: عوامل خطرزای سکته‌های مغزی قابل کنترل هستند که هدف از برگزاری همایش روز جهانی مغز (اول مرداد) آموزش مردم برای کاهش یا حذف عوامل خطرزای هستند.

وی تصریح کرد: حدود ۱۰۰ هزار نفر بیمار پارکینسونی و ۸۰ تا ۹۰ هزار نفر مبتلا به ام اس هستند. باید ورودی این بیماری‌ها را کم کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در انتظار تامین اعتبار/آخرین وضعیت تب دنگی در کشور

پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در انتظار تامین اعتبار

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پیگیر پرداخت بخشی از پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته تا پیش از آغاز سال تحصیلی هستیم، گفت: تا زمان تأمین اعتبار آن از سوی سازمان برنامه و بودجه باید صبر کنیم.

رضا مراد صحرایی در حاشیه آیین افتتاحیه طرح شهید عجمیان در جمع خبرنگاران درباره ممنوعیت بازنشستگی معلمان با وجود ۳۰ سال سابقه اظهار داشت: براساس قانون مدیریت خدمات کشوری، خدمت افراد با ۶۰ سال سن و ۳۰ سال سابقه و ۶۵ سال سن و ۲۵ سال سابقه با مدرک کارشناسی ارشد اجباری است.

وی افزود: در غیر این صورت، بازنشستگی افراد به نیاز دستگاه بستگی دارد و ما تا زمانی که نیاز داشته باشیم، از حضور همکاران خوب و باکیفیت بهره می‌بریم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در انتظار تامین اعتبار/آخرین وضعیت تب دنگی در کشور

دستگیری اعضای باند کلاهبرداری به شیوه اجاره واحدهای مسکونی

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: اعضای باند کلاهبرداری که به شیوه اجاره واحدهای مسکونی از شهروندان اخاذی و سپس متواری شده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ عبدالله چولکی اظهار داشت: با ارجاع پرونده‌ای از پلیس آگاهی تهران بزرگ با موضوع کلاهبرداری به شیوه اجاره واحدهای مسکونی به دلیل حساسیت موضوع رسیدگی آن به کارآگاهان پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی افزود: در بررسی اولیه، مشخص شد فردی به هویت معلوم، آپارتمان های مسکونی تعداد ۷۵ نفر را با دریافت وکالتنامه از مالکان برای اجاره دریافت و در ادامه آپارتمان های یادشده را با دریافت مبلغ ودیعه سنگین به افراد دیگر واگذار و سپس متواری شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در انتظار تامین اعتبار/آخرین وضعیت تب دنگی در کشور

ثبت رکورد افزایش ۱۵ درصدی تعداد فرزندخواندگی

سازمان بهزیستی کشور در تفاهم و تعامل با قوه قضاییه جهت تسهیل خدمات به ویژه فرزندخواندگی موفق شد رکورد افزایش ۱۵ درصدی تعداد فرزندخواندگی در سال۱۴۰۲ را ثبت کند.

به مناسبت هفته بهزیستی از ۳۰ تیرماه تا ۵ مرداد ماه با شعار "نهضت حسینی، خدمت مردمی"، خدمات مختلف سازمان بهزیستی کشور در حوزه‌های مختلف از جمله فرزندخواندگی، مستمری و قانون حمایت از معلولان مورد بررسی اجمالی قرار می‌گیرد.

در حوزه فرزندخواندگی، سازمان بهزیستی کشور ارتباطات گسترده‌ای با بخش‌های مختلف قوه قضائیه برای هماهنگی بیشتر در این حوزه صورت داد. این تعاملات منجر به انعقاد تفاهم نامه جامع بین سازمان بهزیستی و دادستانی کل کشور شد و ثمراتی مانند کاهش زمان فرزندخواندگی در سراسر کشور و ثبت حضور بیش از ۵۵۰ کودک نیازمند درمان در خانواده‌های فرزندپذیر را در پی داشت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در انتظار تامین اعتبار/آخرین وضعیت تب دنگی در کشور

افزایش تقاضا برای عمل زیبایی/فضای مجازی مرجع تبلیغ جراحی پلاستیک نیست

فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی با هشدار به اینکه نمی توان برای هر فرد جراحی زیبایی انجام داد، گفت: فضای مجازی مرجع تخصصی تبلیغ جراحی پلاستیک و زیبایی نیست و انجام این نوع جراحی‌ها توسط افراد فاقد صلاحیت آسیب‌های زیادی به سلامت بیمار وارد می‌کند.

مهدی احمدی در نشست خبری درباره چالش ها، باید و نبایدهای جراحی های زیبایی اظهار داشت: فضای مجازی از جمله اینستاگرام مرجع تخصصی تبلیغ جراحی پلاستیک و زیبایی نیست.

وی با بیان اینکه برخی افراد فاقد صلاحیت به صورت زیرزمینی و با هزینه کمتر اقدام به انجام جراحی زیبایی می‌کنند، ادامه داد: تنها گروهی که می تواند از عنوان جراحی زیبایی استفاده کند، فوق تخصص پلاستیک و زیبایی است و از رسانه ها تقاضا داریم به مردم اطلاع رسانی لازم را در این زمینه انجام دهند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در انتظار تامین اعتبار/آخرین وضعیت تب دنگی در کشور

صحرایی: ۱۷ هزار گروه جهادی در مدارس فعالیت دارند

وزیر آموزش و پرورش گفت: نزدیک به ۱۷ هزار گروه جهادی در مدارس مشغول فعالیت هستند که با تلاش و روحیه جهادی اقدامات غیرممکن‌ را ممکن می‌کنند.

رضا مراد صحرایی در آیین افتتاحیه طرح شهید عجمیان اظهار کرد: فضای آموزشی در نشاط دانش آموزان تاثیر دارد، بنابراین هر چقدر که در شادابی مدارس بکوشیم، به عدالت نزدیک می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه جهادی با خلاقیت مدیریتی، اقدام به بازسازی و تعمیر مدارس کرده و با استفاده از ظرفیت‌ها اقدامات موثری انجام می دهد، افزود: دولت شهید آیت الله رئیسی دولت کار، امید و حرکت نامگذاری شد تا با این سه موئلفه، برنامه ها و اهداف به بهترین شکل به نتیجه برسد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در انتظار تامین اعتبار/آخرین وضعیت تب دنگی در کشور

برگ‌هایی سبز از دولت سیزدهم؛ خاموشی ۵۴ فلر تا ساماندهی ۴۱۱ کلان پروژه

دولت سیزدهم اقدامات محیط زیستی زیادی انجام داد که مرجعیت ایران در مقابله با گرد و غبار، ساماندهی ۴۱۱ کلان پروژه، توقف پتروشیمی میانکاله، تعیین تکلیف پسماند، راه‌اندازی بیش از ۲ هزار خانه محیط‌زیست و خاموش کردن ۵۴ مشعل گازی برخی از آنهاست که تاثیرات مثبتی بر روند حفظ مولفه‌های زیست داشتند.

دولت سیزدهم زمانی که روی کار آمد هیچ شعار محیط زیستی سر نداد اما با یک حساب سرانگشتی می توان دید به دستاوردهای خوبی در زمینه حفظ محیط زیست دست یافته است، مجموعه دولت به این نتیجه رسیده بود محیط زیست حد و مرز نمی‌شناسد، اینطور نیست که در نقطه‌ای مشکلی محیط زیستی پیش بیاید و عوارض آن فقط گریبان همان منطقه را بگیرد؛ مساله ای فرامرزی است از این رو با تقویت دیپلماسی محیط زیست در صدد برآمد تا در گام اول کشورهای همسایه را در کنار هم قرار دهد تا در حفظ محیط زیست منطقه با هم هماهنگ شوند که بسیار هم در این زمینه موفق بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در انتظار تامین اعتبار/آخرین وضعیت تب دنگی در کشور

مهلت انتخاب رشته و ویرایش رشته محل آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت تمدید شد

مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور در اطلاعیه‌ای از تمدید مهلت انتخاب رشته محل و ویرایش برای تمامی داوطلبان مجاز(عادی و استعداد درخشان) در آزمون کارشناسی ارشد خبر داد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است: به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته محل و همچنین واجدین شرایط استفاده از سهمیه استعداد درخشان سال ۱۴۰۳ می رساند:

بر اساس درخواست داوطلبان، برای بار دوم فرصت مجدد جهت انتخاب رشته محل و ویرایش آن در نظر گرفته شده است. متقاضیان می توانند از ساعت ۹ صبح ۳۱ تیرماه تا ساعت ۱۳ روز ۲ مردادماه نسبت به ثبت یا ویرایش انتخاب های خود اقدام نمایند. این تمدید، آخرین مهلت بوده و با توجه به لزوم انجام مراحل استخراج نتایج نهایی به هیچ عنوان قابل تمدید نمی باشد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در انتظار تامین اعتبار/آخرین وضعیت تب دنگی در کشور

تامین ۷۰ نوع فرآورده استنشاقی دارویی در کشور

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از تامین بالغ بر ۷۰ نوع فرآورده استنشاقی دارویی در کشور خبر داد.

دکتر غلامحسین صادقیان، اظهار کرد: فرآورده‌های استنشاقی تامینی در کشور در اشکال دارویی مختلفی مانند، اینهالرها، پودرها و کپسول های استنشاقی، نبولایزرهای تنفسی و اسپری های بینی عرضه می‌ شوند.

وی افزود: میانگین مصرف فرآورده استنشاقی ۲۸۴ هزار عدد در ماه و میانگین دپوی استراتژیک برای این محصولات معادل ۳.۵ ماه مصرف کشور است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در انتظار تامین اعتبار/آخرین وضعیت تب دنگی در کشور

۶۸ هزار کلاس درس بهسازی شد/هدف‌گذاری تعمیر ۵۴۰ مدرسه در حاشیه شهرها

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سال گذشته در قالب طرح شهید عجمیان، کار بهسازی ۶۸ هزار کلاس درس انجام شد، گفت: برای امسال نیز تعمیر ۵۴۰ مدرسه بزرگ مقیاس در حاشیه شهرها برنامه‌ریزی شده است.

حمیدرضا خان محمدی در حاشیه آیین افتتاح طرح شهید عجمیان به خبرنگاران اظهار داشت: طرح شهید روح الله عجمیان سال گذشته به طور جدی آغاز شد و در مجموع پارسال کار بهسازی حدود ۶۸ هزار کلاس درس انجام شد.

وی افزود: طرح عجمیان کاری نهضتی، جهادی و همه جانبه است که همه گروه‌های جهادی از جمله دانش آموزان، دانشجویان، طلبه‌ها و دستگاه هایی مانند شهرداری، ارتش، سپاه و بسیج در کنار هم قرار گرفتند تا این کار بزرگ انجام شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در انتظار تامین اعتبار/آخرین وضعیت تب دنگی در کشور

توضیح رئیس دیوان عدالت اداری درباره آزادسازی نرخ بلیت هواپیما

رئیس دیوان عدالت اداری درباره آزادسازی نرخ بلیت هواپیما با اشاره به حضور نمایندگان ستاد تنظیم بازار، سازمان هواپیمایی کشور و وزارت راه و شهرسازی در هیات تخصصی و هیات عمومی دیوان، گفت: قانون‌گذار در برنامه پنجم توسعه، دولت را مکلف به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما کرده است.

به گزارش ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، آزادسازی نرخ بلیت هواپیما با رأی دیوان عدالت اداری، از موضوعات بحث‌برانگیز هفته‌های اخیر بوده و واکنش‌های زیادی داشته است.

بر اساس بند (ب) ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم توسعه دولت مکلف است تا پایان سال اول برنامه نسبت به متنوع سازی نرخ خدمات حمل و نقل هوایی بار و مسافر اقدام کند و از ابتدای سال سوم برنامه ضمن آزادسازی کامل نرخ حمل و نقل هوایی، خدمات فرودگاهی و شبکه پروازی، لغو تخفیفات تکلیفی و هرگونه معافیت در زمینه بهره‌برداری از خدمات ناوبری هوایی، فرودگاهی، نشست و برخاست، خدمات پروازی، واگذاری اماکن و سایر موارد مرتبط نسبت به واقعی کردن نرخ آن‌ها اقدام کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در انتظار تامین اعتبار/آخرین وضعیت تب دنگی در کشور

سهم هنرستانی‌ها در دولت سیزدهم به روایت آمار؛ افزایش ۲۱۴ هزار نفری هنرجویان

افزایش ۲۱۳ هزار و ۸۱۴ نفری جمعیت هنرستانی‌ها از جمله اقداماتی بود که در دولت سیزدهم انجام شد تا دانش‌آموزان بیشتری بتوانند با مهارت‌آموزی وارد بازار کار شوند.

با توجه به وقوع سانحه سقوط بالگرد آیت الله رئیسی در حین خدمت و شهادت وی و همراهان در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ دوره چهارساله دولت سیزدهم ناتمام ماند.

اما آیت الله رئیسی در مدت زمان سه ساله ریاست جمهوری توجه ویژه‌ای به وزارت آموزش و پرورش و دانش‌آموزان داشت و مهارت‌آموزی و توسعه متوازن آموزش‌های مهارتی در هنرستانی ها به شدت مورد توجه دولت مردمی قرار داشت.

آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای با کیفیت، کارا و اثربخش، یکی از گزینه‌های اصلی برای رسیدن به اهداف حال و آینده کشور (توسعه همه جانبه و پایدار) در افق ۱۴۰۴ است که می‌تواند نیاز بازار کار در آینده را رفع کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در انتظار تامین اعتبار/آخرین وضعیت تب دنگی در کشور

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی مرداد ۱۴۰۳

سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد: تمامی مشمولان دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ مردادماه سال ۱۴۰۳ باید در محل و مراکز مندرج در برگ معرفی نامه مشمولان حضور یابند.

بر اساس اطلاعیه سازمان وظیفه عمومی فراجا، همه مشمولانی که برگ آماده به خدمت به تاریخ مرداد ماه سال ۱۴۰۳ دریافت کرده‌اند، باید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰)، برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند.

این دسته از مشمولان باید روز دوشنبه این هفته - یکم مرداد ماه سال ۱۴۰۳ - در ساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفی نامه مشمولان اعلام شده، حضور یابند و به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در انتظار تامین اعتبار/آخرین وضعیت تب دنگی در کشور

تب دانگ در یک قدمی/ ۴۰ شهر درگیر و ۱۵۰ مورد ابتلا

ابتلا به بیماری تب دانگ یا دِنگی در ماه‌های اخیر در ایران افزایش یافته و هم اکنون ۴۰ شهر درگیر پشه آئدس هستند. طبق آخرین آمار ۱۵۰ مورد ابتلا به این بیماری در کشور شناسایی شده است که این افراد اغلب مسافران خارج از کشور مخصوصا کشورهای حوزه جنوب خلیج فارس بودند .

بیماری تب دانگ یا دِنگی یک بیمار ویروسی است که از گزش پشه آئدس ایجاد می‌شود. به شرطی که این پشه قبلا فردی را که ویروس این بیماری را داشته نیش زده باشد و بر اثر گزش افراد، ویروس این بیماری را به فرد دیگر منتقل کند. در غیر این صورت گزش این پشه به تنهایی خطری ندارد.

یکی از مهمترین علائم این بیماری تب شدید است به همین علت به این بیماری تب استخوان شکن هم می‌گویند. این بیماری بیشتر در مناطق گرمسیر و استوایی دیده می‌شود اما انتقال پشه آئدس به کشورهای دیگر باعث گسترش این بیماری به بیش از ۱۱۰ کشور در دنیا از جمله در اروپا شده است. تب، سردرد، کمردرد، درد در پشت چشم، جوش و حساسیت های پوستی و در مواردی خونریزی به خصوص از لثه از جمله علائم اصلی این بیماری است اما گاهی اشتراک علائم آن با برخی بیماری‌های تنفسی مثل کرونا و آنفلوانزا کار شناسایی ‌آن را سخت می کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در انتظار تامین اعتبار/آخرین وضعیت تب دنگی در کشور

صیاد غیرمجاز در فیروزکوه دستگیر شد

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان فیروزکوه از دستگیری صیاد غیرمجاز در گشت و کنترل ماموران اجرایی این اداره در منطقه ارجمند خبر داد.

داریوش فرخی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه مستقر در سرمحیط بانی ارجمند طی گشت و کنترل شبانه مناطق حفاظتی، متوجه حضور صیاد غیر مجاز در منطقه شدند و ماموران بلافاصله وارد عمل شده و موفق به دستگیری صیاد غیرمجاز شدند.

وی افزود: از متخلف یک رشته دام، ۳۴ قطعه ماهی، یک قبضه اسلحه گلوله زنی و یک قبضه اسلحه ساچمه زنی تک لول، ۲۲ عدد فشنگ گلوله زنی و ۲۱ عدد فشنگ مربوط به سلاح ساچمه زنی کشف و ضبط شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در انتظار تامین اعتبار/آخرین وضعیت تب دنگی در کشور

امروز آخرین مهلت ثبت درخواست تجدیدنظر در تصحیح امتحانات نهایی دوازدهم

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که دانش‌آموزان پایه دوازدهم برای ثبت درخواست تجدیدنظر در تصحیح آزمون‌های نهایی تا امروز - ۳۰ تیرماه - فرصت دارند.

به گزارش مرکز سنجش و تضمین کیفیت نظام وزارت آموزش و پرورش، شرکت کنندگان در آزمون‌های نهایی پایه دوازدهم که موفق به دریافت کارنامه نشده‌اند، فقط تا امروز - شنبه ۳۰ تیرماه - فرصت دارند تا با مراجعه به ادارات سنجش آموزش و پرورش مناطق از نمرات خرداد ماه خود مطلع و درصورت تمایل، نسبت به ثبت درخواست تجدید نظر در تصحیح آنها اقدام کنند.

آموزش و پرورش این فرصت را برای مساعدت به دانش آموزانی که به هر دلیل به نتایج دسترسی نداشته‌اند فراهم کرده و غیر قابل تمدید است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در انتظار تامین اعتبار/آخرین وضعیت تب دنگی در کشور

دستگیری بیش از ۱۴ هزار خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از کشف بیش از پنج تن انواع مواد مخدر و دستگیری بیش از ۱۴ هزار معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر، در اجرای نهمین مرحله از طرح آرامش در شهر خبر داد.

سردار ایرج کاکاوند با اشاره به اجرای موفق نهمین مرحله از طرح آرامش در شهر توسط رده‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور، بر ضرورت و تداوم اجرای چنین طرح‌هایی در ارتقای احساس امنیت شهروندان تاکید کرد و افزود: برای ارتقای احساس امنیت شهروندان به عنوان سرمایه های اجتماعی پلیس، طرح پاکسازی و کنترل محسوس و نامحسوس نقاط آلوده شهرها و نیز دستگیری خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر، با عنوان طرح «آرامش در شهر» با جدیت و بهره گیری از همه ظرفیت‌های درون و برون سازمانی، در استان‌های سراسر کشور اجرا می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در انتظار تامین اعتبار/آخرین وضعیت تب دنگی در کشور

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha