دورخیز نماینده شنای ایران برای ثبت نخستین رکورد تاریخی در المپیک

تهران- ایرنا- رئیس کمیته شنا درباره شرایط آمادگی ملی‌پوش کشورمان برای حضور در المپیک گفت: امید زیادی داریم که او بتواند رکورد ملی کرال سینه در ماده ۱۰۰ متر را بشکند و برای اولین بار در تاریخ ایران، این مسافت را زیر ۵۰ ثانیه شنا کند.

حمید اسکندریون روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص وضعیت تنها نماینده شنای ایران در المپیک اظهار داشت: وضعیت سامیار عبدلی خوب است و امید زیادی داریم که بتواند در این رقابت‌ها رکورد ملی کرال سینه در ماده ۱۰۰ متر را بشکند و برای اولین بار در تاریخ ایران، این مسافت را زیر ۵۰ ثانیه شنا کند. او در حال حاضر با ثبت بهترین رکوردهای ملی، سریع‌ترین شناگر ایرانی در تاریخ و لژیونر ایران در آلمان است که در همان کشور نیز تمرینات حرفه‌ای را زیر نظر مربی خصوصی خود دنبال می‌کند.

وی افزود: سامیار از آلمان مستقیم به پاریس می‌رود و در کنار کاروان ایران خواهد بود. متاسفانه شناگران ما نتوانستند در مسابقات رسمی سهمیه المپیک را کسب کنند ولی این شناگر را با سهمیه یونیورسالیتی اعزام کردیم. این سهمیه از طرف فدراسیون جهانی به ایران داده شد.

رئیس کمیته فنی شنا ایران با اشاره به آمادگی عبدلی برای رقابت‌های المپیک گفت: ۱۰ مرداد مسابقه او آغاز می‌شود و قول داده که رکورد زیر ۵۰ ثانیه را برای ایران به ثبت برساند؛ پیشرفت او به تنهایی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی نتایج ما در آسیا بگذارد. اگر او بتواند در المپیک نتیجه خوبی ثبت کند، شاید بتوانیم پس از آن به کسب عنوان در بازی‌های آسیایی آینده نیز امیدوار باشیم.

وی ادامه داد: پیشرفت ورزشکاران ایرانی را باید نسبت به امکانات سنجید نه در قیاس با دیگر کشورها. متاسفانه در ایران اولین سخت‌افزار مورد نیاز استخر است که همان را نیز در اختیار نداریم. بیشتر استخرها به بخش خصوصی سپرده شده‌اند تا بتوانند کسب درآمد داشته باشند ولی برای تمرینات درست شنا حتی باید دمای آب نیز استاندارد باشد. متاسفانه استخرها در اختیار فدراسیون نیست و نمی‌توانیم شرایط استاندارد برای تمرینات حرفه‌ای را شکل بدهیم.

اسکندریون درباره دیگر اعضای تیم ملی شنا خاطرنشان کرد: به تازگی مربی خارجی ما که جزو مدرسین فدراسیون جهانی است، به ایران آمده و امیدواریم که بتوانیم زودتر اردوی تیم ملی را برای رده سنی امید آغاز کنیم. ملی‌پوشان برای حضور در مسابقات داخل سالن تایلند که اواخر مهر یا اوایل آبان در تایلند برگزار می‌شود، آماده می‌شوند.

سی و سومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ۵ تا ۲۱ مرداد برگزار می‌شود و کاروان کشورمان با ۳۹ ورزشکار در قالب ۴۰ سهمیه در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha