کشف میلیاردها ریال البسه قاچاق در شمال تهران و دستگیری ۲ شرور محله خزانه
عکس تزیینی است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از سه هزار ثوب البسه قاچاق در شمال شهر خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری روز شنبه افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری البسه، کفش و کیف خارجی قاچاق در فروشگاهی در میدان نوبنیاد تهران دپو و نگهداری می شود.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: در بازرسی پلیس مشخص شد که کفش و پوشاک خارجی دپو شده در این فروشگاه فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی است.

به گفته سرهنگ افشاری، کالاها شامل تعداد ۳هزار و ۷۲۷ ثوب پوشاک و ۲۱۴ جفت کفش کتانی قاچاق محصول کشور ترکیه بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی ارجاع شد.

وی از شهروندان خواست که درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکارکالا به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

۲ شرور محله خزانه دستگیر شدند

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری اراذل و اوباش در محله خزانه که با ضرب و جرح سه نفر اقدام به تخریب یک دستگاه خودرو کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ علی قاسم پور در این خصوص گفت: در پی قدرت نمایی و استفاده از سلاح سرد توسط ۲ نفر از اراذل و اوباش سابقه دار در محله خزانه که اقدام به تخریب یک دستگاه خودرو و ضرب و جرح سه نفر از شهروندان کردند، تیم عملیات کلانتری ۱۶۰ خزانه بلافاصله به محل اعزام که متهمان قبل از حضور پلیس از محل متواری شده بودند.

وی با بیان اینکه این افراد با برهم زدن نظم عمومی باعث ایجاد رعب و وحشت شهروندان شده بودند، افزود: با اقدامات فنی پلیسی هویت و مخفیگاه این متهمان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی، در یک عملیات منسجم پلیسی در مخفیگاه خود غافلگیر شدند که پس از حضور پلیس، قصد فرار از مخفیگاه خود را داشتند اما غافل از اینکه فرار از دست قانون امکان پذیر نیست و قبل از انجام هر نوع اقدامی هر ۲ نفر دستگیر شدند.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: متهمان پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات اولیه به جرم خود مبنی بر اخلال در نظم و امنیت شهروندان، ورود به عنف و تخریب خودرو و چند فقره شرارت اعتراف کردند.

وی گفت: سه نفر از شکات شناسایی و تلاش برای شناسایی شکات دیگر نیز ادامه دارد.

سرهنگ قاسم پور با اشاره به این که امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و با مخلان نظم و امنیت به جد برخورد می شود، عنوان کرد: متهمان به جهت تحقیقات بیشتر و کشف جرائم احتمالی به مقام قضایی معرفی شد.

دستگیری عامل فروش پرندگان غیرمجاز

از سوی دیگر سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت از کشف چند پرنده غیر مجاز و ممنوعه قبل از فروش در بازار تهران خبر داد و گفت: همه پرندگان به سازمان محیط زیست تحویل داده شدند.
 
سرهنگ حسین مافی در این باره اظهار کرد: در اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیسی عوامل تیم عملیات کلانتری ۱۱۳ بازار متوجه فروش پرندگان ممنوعه و غیر مجاز در بازار تهران شدند و رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با اطلاعات بدست آمده، متهم در حالی که قصد فروش چند پرنده غیر مجاز را داشت، شناسایی و قبل از هرگونه اقدامی دستگیر شد که در بررسی قفس حیوانات وی که با پارچه آن ها را پوشش داده بود تعداد ۹ پرنده غیر مجاز و ممنوعه اعم از شاهین کشف شد.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران تاکید کرد: متهم در تحقیقات اولیه به خرید و فروش حیوانات ممنوعه و غیرمجاز اعتراف که پس از تشکلی پرونده به مرجع قضایی معرفی و حیوانات با دستور قضایی به سازمان محیط زیست تحویل داده شد.

سرهنگ حسین مافی از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز و خرید و فروش قاچاقچیان، شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته و موارد را به جهت رسیدگی توسط ماموران پلیس اطلاع دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha