سوانح جاده‌ای منجر به فوت در گناباد ۸۰ درصد کاهش یافت

گناباد-ایرنا- جانشین رییس پلیس راه خراسان‌رضوی گفت: سوانح جاده‌ای منجر به فوت در شهرستان گناباد برای سه ماهه ابتدای امسال ۸۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ محمدرضا گورسی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه رییس پلیس راه گناباد مهمترین دلیل این کاهش را همدلی و تعامل بین مسوولان و دست اندرکاران شورای ترافیک و دادگستری و دادستانی عمومی و انقلاب و راهداری و حمل و نقل جاده ای با پلیس راه گناباد عنوان کرد.

وی بیان کرد: اصلاح شیب جاده ای و کاهش نقاط خطر خیز جاده ای در گناباد، افزایش نقاط اقامت گاهی برای استراحت مسافران و زائران از جمله اقدامات انجام شده در این راستان به شمار می رود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه گناباد نقطه ورودی مسافران و زائران از استانهای مختلف جنوبی و شرقی و مرکزی به استان خراسان رضوی و جاده های این شهرستان از پر ترددترین جاده های این استان می باشد کاهش سوانح از اهمیت زیادی برخوردار است.

کاهش ۲۵ درصدی سوانح جاده ای در خراسان رضوی

جانشین رییس پلیس راه استان خراسان رضوی همچنین از کاهش ۲۵ درصدی سوانح جاده ای و تلفات ناشی از تصادفات این استان در سه ماهه ابتدای امسال در مقایسه با سال ۱۴۰۲ خبر داد.

وی تصریح کرد: در این مدت بیشترین سوانح جاده ای در جاده های خراسان رضوی مربوط به جاده های غرب شامل نیشابور، سبزوار و جاده‌های جنوبی استان است.

گورسی بر افزایش فرهنگ سازی و آموزش و راه اندازی پویش نه به تخلف برای کاهش سوانح جاده ای در استان خراسان رضوی تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت های بخش های مختلف فرهنگی، رسانه های ارتباط جمعی،‌ دهیاران و بخشداران و فرمانداری ها و مجموعه شورای ترافیک شهرستانها و استان خراسان رضوی برای افزایش حساسیت عمومی جامعه و خانواده ها نسبت به رعایت قوانین و مقررات و پرهیز از تخلفات رانندگی بهره گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۷۰ درصد عامل موثر در بروز سوانح خطای انسانی تشکیل می دهد باید کاهش سوانح جاده ای به مطالبه عمومی مردم و مسوولان تبدیل شود.

در پایان این آیین سرگرد «علیرضا حاج علی» به عنوان فرمانده پلیس راه گناباد معرفی و از خدمات سه ساله سرهنگ دوم «مجتبی زنگویی» در این سمت قدردانی و به عنوان فرمانده پلیس راه بجستان معرفی شد.

شهرستان گناباد واقع در جنوبی‌ترین ناحیه استان خراسان رضوی، در مسیر تردد تعداد زیادی از زائران، مسافران و وسائل نقلیه سبک و سنگین قرار دارد.

به گزارش ایرنا، از مجموع هزار و ۴۵۰ کیلومتر جاده های اصلی و فرعی گناباد برخی از مسیرهای این شهرستان به دلیل حادثه خیزی، در بیشتر مواقع سال شاهد وقوع حوادث دلخراش جرحی و فوتی است.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha