نجات ۲۷۵ نفر از موج‌های شکافنده خزر

ساری- ایرنا- رئیس هیات نجات‌غریق و غواصی مازندران گفت: در بیش از ۵۰ روز گذشته تاکنون ۲۷۵ نفر از مرگ حتمی در دریای خزر نجات پیدا کردند.

به گزارش ایرنا، سواحل خزر در شمال کشور یکی از نقاط زیبا و شورانگیز برای مردم بومی، مسافران و گردشگران دریا دوست است و از طول حدود ۸۰۰ کیلومتری این سرزمین آبی، نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر آن در مازندران، ۲۸۶ کیلومتر گیلان و بقیه هم در گلستان است.

مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان شهرستان‌های محمود آباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا، از شاخص‌ترین شهرستان های مرکزی ساحلی استان به شمار می روند که غالب اتفاقات مربوط به غرق شدن افراد در این مناطق رخ می دهد.

همه ساله با فرارسیدن فصل گرما و آغاز فعالیت آبی، طرح ساماندهی سواحل دریای خزر اجرا می شود که این طرح امسال از اواسط ماه خرداد با به صف شدن یک هزار و ۴۰۰ نفر از سوی هیت ناجیان غریق در سواحل دریا آغاز شده است.

در این پیوند نقی کریمیان روز شنبه اظهار کرد: از بین نجات‌یافتگان ۱۹۸ نفر آقا و ۷۷ نفر خانم هستند.

رئیس هیات نجات‌غریق و غواصی مازندران بیان کرد: بحث پایش سواحل استان جهت انجام برنامه‌ریزی دقیقی در ارتباط با حضور ناجیان در نقاط حادثه‌خیز و کور سواحل دریای مازندران درحال انجام است.

کریمیان با تاکید بر اینکه مردم و مسافران باید به هشدارها و توصیه‌ها توجه کنند، خاطرنشان کرد: پرهیز از شنا در نقاط ممنوعه و "دنج" ساحل خزر مورد تاکید است.

نجات ۲۷۵ نفر از موج‌های شکافنده خزر

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha