۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۲
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85543388
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

یکه تازی گرما در شهرهای استان بوشهر

۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۲
کد خبر: 85543388
یکه تازی گرما در شهرهای استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: شهرهای خورموج و برازجان مراکز شهرستان‌های دشتی و دشتستان با ۴۷ و ۴۷ درجه سانتیگراد گرمترین شهرهای این استان در شبانه روز گذشته ثبت شدند.

" حسین مستانه " روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی بیشینه دما در روز جاری نیز مربوط به شهرهای خورموج و برازجان با ۴۷ درجه سانتیگراد و کمینه دما برای شهر جم با ۲۷ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

وی افزود: کمینه وضعیت دما در مرکز استان نیز در شبانه روز گذشته ۳۱ و بیشینه روز جاری ۳۹ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: بیشترین میزان رطوبت هوا در بندر عسلویه با ۶۶درصد و کمترین آن مربوط به برازجان با ۱۹درصد است .

وی با بیان اینکه رطوبت هوا در بوشهر نیز ۵۵درصد است تصریح کرد: دید افقی در همه شهرهای استان بوشهر در روزجاری ۱۰هزار متر ثبت شده است.

مستانه یادآور شد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد طی ۲۴ ساعات آینده وضعیت جوی و دریایی استان به نسبت آرام خواهد بود.

بیشتر بخوانید

خلیج فارس تا پایان هفته مواج است

وزش بادهای شمال غربی در بوشهر تا پایان هفته تداوم دارد

افزایش گرما زدگی در بوشهر / راهکارهای پیشگیری و درمان

وی گفت: در این مدت غبار محلی، گاهی وزش ملایم باد و افزایش شرجی و رطوبت هوا از پدیده‌های غالب در سطح استان و روی دریا خواهد بود.

مستانه افزود: طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه هفته جاری در ساعاتی از بعدازظهر تا اوایل شب با وزش بادهای شمالی، سواحل استان تا حدودی متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: وضعیت جوی و دریایی این استان در ۲۴ ساعت آینده آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش ملایم باد و طی صبحگاه در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.

مستانه گفت: جهت وزش باد نیز متغیر بطور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ در طول روز گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر است افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۶:۴۵، جزر اول ساعت ۱۴:۴۵، مد دوم ساعت ۲۰:۵۰ و جزر دوم ساعت ۲۳:۵۰ خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha