۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85543413
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بچه مسجدی‌های اسفراین چراغ طرح «زندگی پویا» را روشن کردند

بجنورد-ایرنا- کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا (س) در اسفراین با تدارک ارائه مباحث تربیت فرزند میزبان ارکان مسجد ۲ شهرستان اسفراین و بام و صفی آباد شد تا چراغ دوره جدید طرح  «زندگی پویا» در خراسان شمالی روشن شود.

به گزارش ایرنا، نخستین کارگاه از سلسله برنامه های آموزشی دوره جدید طرح زندگی پویا امروز با میزبانی کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا (س) اسفراین ویژه مدیران کانون و ارکان مسجد برنامه ریزی و اجرا شد.

موضوع تربیت فرزند محور مباحث ارائه شده در این کارگاه بود که غالب مخاطبان آن را مدیران کانون های مساجد ۲ شهرستان اسفراین و بام و صفی آباد به خود اختصاص داده و حضور چشمگیر بانوان ویژگی برنامه فوق بود.

حجت الاسلام مرتضی هادوی صدر از اساتید خانواده و استاد حوزه علمیه که از استان خراسان رضوی و شهرستان سبزوار به این برنامه دعوت شد؛ نکات آموزشی را در قالب نشست پرسش و پاسخ و کارگاهی برای حاضران بازگو کرد.

کارگاه فوق در شهرستان های دیگر استان نیز تا پایان تابستان دیگر کارگاه ها با عناوین مختلف «مهارت های زندگی»، «آسیب های اجتماعی»، «جوانی جمعیت»، «سبک زندگی» و «کارآفرینی» برگزار می شود.

طرح "زندگی پویا" از طرح های ارائه شده توسط ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی به بنیاد شهید آوینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت شده از سوی این بنیاد است که پیش از این نیز در سال گذشته و دوره نخست برگزاری، بیش از ۱۰۰ کارگاه با همراهی کانون های مساجد استان و حوزه فرهنگی هنری ستاد استان و اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها در نقاط مختلف شهری و روستایی بخصوص مناطق برخوردار را شاهد بود.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در این خصوص گفت: اولین کارگاه در این دوره ویژه مدیران کانون های مساجد شهرستان اسفراین و صفی‌آباد برنامه ریزی شده که در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان تدارک دیده شد.

تقی صادقی افزود:‌ بر این اساس آیین همسرداری، سواد رسانه، آگاهی های قبل از ازدواج، کاهش طلاق، کاهش آسیب اعتیاد و مواد مخدر، چالش های دوران بلوغ، فرزند آوری، سقط جنین، طب اسلامی و تغذیه، الگوی تربیت مقاومت، اقتصاد خانواده، عفاف و حجاب، فقه نوجوان و جوان، مهارت افزایی و استعدادیابی در ذیل عناوین اصلی درنظر گرفته شده تا با توجه به نیاز و مطالبه فرهنگی در هر منطقه و شهرستان کارگاه های متناسب برنامه ریزی و موارد مورد نظر آموزش داده شود.

وی گفت: برگزاری کارگاه ها به صورت شهرستانی با حضور اساتید مطرح استانی و خارج از استان، تا پایان شهریور ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

صادقی افزود: در مرحله اول برگزاری این کارگاه بیش از ۱۰۰ نشست آموزشی با همراهی کانون های مساجد استان در نقاط مختلف شهری و روستایی استان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha