۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85543419
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجتماعات عزاداری در کشورهای غربی نشانگر گسترش فرهنگ عاشورایی است 

زنجان - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان گفت: اجتماعات و دسته‌های عزاداری در کشورهای مختلف دنیا از جمله کشورهای غربی نشان از آن دارد که عشق به امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورایی در حال گسترش است.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز شنبه در آیین اختتامیه دومین آفرینواره فیلم و عکس «راوی عشق»، افزود: هنر، بیان حدیث فراق است و تمام تجلیاتی که در قالب ذوق و هنر بروز می کند، بیان این حدیث فراق است.

وی ادامه داد: هنر متعالی، هنر انسان ساز است و هنرمند با خلق هر اثر فاخری بر خود و جامعه اش نوری می تاباند.

امام جمعه زنجان گفت: ایرانیان به واسطه ظرفیت و مولفه هایی که ریشه در فرهنگشان داشت، جلوه ناب اسلام را که همانا عشق به اهل بیت(ع) است گرفتند و به بهترین شکل و نحو ممکن آن را به نسل های بعد منعکس کردند.

دومین آفرین‌واره راوی عشق در زنجان از ۲۳ تا ۳۰ تیر برگزار می‌شود و شامل بخش فیلم و عکس است که در حوزه فیلم مستند و داستانی و در عکس هم در دو قسمت دوربین های حرفه ای و پویش مردمی با تلفن همراه را شامل می شود.

آفرین‌واره راوی عشق با مشارکت ۲ پایگاه مهم مذهبی استان شامل حسینیه و زینبیه اعظم زنجان برگزار شده است

سال گذشته اولین سوگواره ملی راوی عشق در سطح ملی برگزار شد و امسال با پیشنهاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به صورت بین المللی برگزار شد.

۱۳ عکاس از ۱۰ کشور و در مجموع ۷۲ عکاس در بخش های مختلف در این آفرینواره شرکت کرده و جلوه های ویژه محرم زنجان را پوشش دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha