۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85543429
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۶۷ میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان بهزیستی اردستان پرداخت شد

کاشان - ایرنا - رییس اداره بهزیستی اردستان گفت: ۲۶۷ میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی، سال گذشته به مددجویان بهزیستی این شهرستان پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، محمدعلی مطلب‌زاده روز شنبه در نشست خبری افزود: این تسهیلات به ۲۳۴ نفر مددجویان این نهاد پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: یک هزار و ۱۱۹ نفر توانخواه در حوزه توانبخشی تا پایان سال ۱۴۰۲ در این شهرستان شناسایی و برای آنها پرونده تشکیل شده است.
رئیس اداره بهزیستی اردستان با بیان اینکه معلولیت افراد زیرپوشش شامل جسمی، حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی، صرع و اعصاب و روان است، گفت: در مجموع ۵۵۷ نفر از این اداره مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند.
مطلب‌زاده با اشاره اینکه هفت دانشجوی توانخواه زیرپوشش نیز کمک هزینه تحصیل دریافت می‌کنند، اضافه کرد: ۱۷ معلول ضایعه نخایی نیز از کمک هزینه معیشت، درمان، وسایل کمک‌ توانبخشی، لوازم بهداشتی، دندانپزشکی، مناسب‌سازی، ایاب و ذهاب و وام بدون بهره برخوردارند.
وی تصریح کرد: ۵۲ خانواده دارای ۲ فرزند توانخواه،۲ خانواده دارای سه فرزند توانخواه و یک خانواده دارای چهار فرزند توانخواه و ۲۰ بیمار «ام اس» در این شهرستان زندگی می‌کنند که برای تامین مسکن آنها، چهار واحد مسکونی به آنها واگذار شده است.
رئیس اداره بهزیستی اردستان گفت: برای ساخت ۱۴ واحد مسکن خودمالک افراد تحت پوشش بالغ بر ۱۱ میلیارد و برای ساخت ۱۵ واحد طرح مسکن ساز ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

مطلب‌زاده اضافه کرد: برای ساخت و تعمیر ۲۲ مسکن مددجویان ۱۰ میلیارد ریال و برای کمک بلاعوض ودیعه مسکن چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

۲۷۹ خانوار در حوزه امور اجتماعی زیر پوشش بهزیستی اردستان هستند
رئیس اداره بهزیستی اردستان گفت: ۲۷۹ خانوار در حوزه امور اجتماعی زیر پوشش این اداره هستند و مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند.
مطلب زاده افزود: این خانواده‌ها از کمک‌های ودیعه مسکن، سرمایه‌کار، تسهیلات قرض‌الحسنه، کمک هزینه درمان و ازدواج، تعمیر منزل، تهیه مواد غذایی، رفاهی، تحصیل، تهیه لوازم ضروری و آموزش فنی و حرفه‌ای برخوردار می‌شوند.
وی اظهار کرد: در این حوزه ۳۰ خانواده ۲ قلو، ۲ خانواده سه قلو، ۵۷ دانش‌آموز و ۱۲ دانشجو زیر پوشش قرار دارند و ۱۹ نفر بیمه عشایر، ۳۴ نفر زن سرپرست خانواده از بیمه و مستمری ماهیانه و کمک‌های درمان و سرمایه کار و دیگر امور رفاهی برخوردارند.
رییس اداره بهزیستی اردستان گفت: در حوزه امور اجتماعی بهزیستی شماره ۱۲۳ از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۲۰ تماس داشته، ۵۷ خدمات سیار انجام و ۵۵ جلسه آموزشی برگزار شده و آمار خودکشی در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهشی بوده است.
به گفته مطلب‌زاده، مرکزهای زیرپوشش بهزیستی اردستان از سه خانه کودک و نوجوان با ۲۶ فرزند بی‌سرپرست، خانه سالمندان سادات کشاورزی زواره با ۱۶ سالمند، مرکز کوثر با ۱۱ سالمند، مرکز شبانه‌روزی توانبخشی کچومثقال با ۹ توانخواه ذهنی، مرکز روزانه حرفه‌آموزی شهید مدرس اردستان با ۱۶ توانخواه و ۲ مرکز فیزیوتراپی و گفتار درمانی تشکیل شده است.
شهرستان اردستان در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha