۸۸ نفر از افراد دارای معلولیت درکهگیلویه وبویراحمد جذب دستگاه‌های اجرایی شدند

یاسوج - ایرنا - مدیرکل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به برگزاری آزمون فراگیر دستگاه های اجرایی جهت سهمیه استخدام سه درصد قانون حمایت از معلولان گفت: ۸۸ نفر از افراد دارای معلولیت این استان ظرف ۲ سال سال گذشته جذب دستگاه های اجرایی شدند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل دامیار روز شنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: معلولان کهگیلویه وبویراحمد که سال ها از تحقق نیافتن سهمیه استخدام سه درصد قانون حمایت از این قشر گلایه داشتند در دولت سیزدهم با برگزاری آزمون به صورت مستقیم جذب دستگاه‌های اجرایی شدند.

وی بیان کرد: ۴۴۹ نفر معلول این استان در نخستین آزمون استخدامی ویژه معلولان برای بکارگیری در دستگاه های اجرایی با هم رقابت کردند.

نخستین آزمون اسـتخدامی اختصاصی در کشور به روایت آمار

نخستین آزمون اسـتخدامی اختصاصی افراد دارای معلولیت روز پنجشـنبه مـورخ ۱۷ خردادماه با حضور ۱۲ هزار و ۸۰۸ داوطلب دارای معلـولیت در ۳۱ اسـتان برگزار شد.

برگزاری آزمون استخدامی ویژه معلولان برای نخستین‌بار در کشور در پی دستور رئیس جمهور شهید، حضرت آیت الله رئیسی و به منظور جذب و بکارگیری چهار هزار و ۳۳۶ نفر در ۴۶ دستگاه اجرایی برگزار شد و همه شرکت کنندگان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور هستند.

۱۸ هزار معلول در کهگیلویه وبویراحمد وجود دارد

دامیار تعداد جمعیت معلول استان ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد را ۱۸ هزار معلول دانست و گفت: ۵۳ هزار و ۶۹٠ نفر در این استان از خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: بهزیستی این استان فعالیت‌های خود را در چهار محور توانبخشی، پیشگیری، امور اجتماعی و مشارکت به جامعه هدف ارائه می دهد.

دامیار بیان کرد: جمعیت زیر پوشش بهزیستی از ۱۹ هزار نفر در سال ۱۴٠٠ به ۲۹ هزار نفر در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

وی با اشاره به افزایش چند برابری مستمری جامعه هدف بهزیستی در دولت سیزدهم اضافه کرد: حق پرستاری میزان مستمری سه هزار و ۱۹٠ معلول با شرایط سخت از ۹ هزار ریال به ۲۱ میلیون ریال در سال ۱۴٠۳ افزایش یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha