امسال موارد حیوان‌گزیدگی در چهارمحال و بختیاری افزایش یافت

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از افزایش موارد حیوان‌گزیدگی در این استان طی سالجاری خبر داد و گفت: طی این مدت بیش از ۲ هزار مورد حیوان‌گزیدگی در استان ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، به تازگی یک پسر بچه ۱۰ ساله چهارمحال و بختیاری بر اثر سگ‌گزیدگی به شدت آسیب دیده و در بیمارستان کاشانی شهرکرد بستری شده است.

موضوع سگ‌های ولگرد و مساله حیوان‌گزیدگی مشکلی است که بارها به سبب سلب آرامش و تهدید که برای سلامتی افراد دارد، مورد گلایه برخی از مردم استان قرار گرفته و حتی کاربران شبکه‌های اجتماعی در این خصوص واکنش نشان داده و خواستار جمع‌آوری سریع‌تر سگ‌های ولگرد شده‌اند.

در نشست سالانه مجمع سلامت چهارمحال و بختیاری که در اسفند سال گذشته در استان برگزار شد، سگ‌های ولگرد یکی از چالش‌های جدی سلامت استان مطرح شد و استاندار چهارمحال و بختیاری از این موضوع به عنوان یکی از عوامل تهدیدکننده سلامت مردم یاد و تاکید کرد تا در راستای جمع‌آوری و یا معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد مطابق دستورالعمل‌های قانونی اقدام شود.

این در حالی است که بنا بر گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تعداد موارد حیوان‌گزیدگی در استان طی سالجاری افزایش یافته است.

علی‌ضامن صالحی‌فرد روز شنبه در این خصوص گفت: در سالجاری بیش از ۲ هزار مورد حیوان‌گزیدگی در استان گزارش شده اشت که بیش از ۸۰ درصد آن مربوط به سگ‌گزیدگی است.

وی تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد حیوان‌گزیدگی در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیماری هاری که بر اثر حیوان‌گزیدگی ایجاد می‌شود کشنده است، توصیه کرد تا افراد در صورت گزش حیوانات با هر میزان شدت و جراحت برای تزریق واکسن هاری به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد در ستاد مرکزی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصویب شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha