۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۰
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85543472
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای ایلام از فردا کاهش می‌یابد

۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۰
کد خبر: 85543472
دمای هوای ایلام از فردا کاهش می‌یابد

ایلام - ایرنا - کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت: گرمای هوا در استان تداوم دارد اما نسبت به روزهای اخیر از فردا روندی کاهشی خواهد داشت.

"احسان احمدی‌نژاد" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دمای هوای استان از فردا یک تا ۲ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و با فروکش کردن موج گرما، دمای هوا به نرمال فصل می رسد.

وی افزود: موج گرمای هوا که از اواخر هفته گذشته تا امروز بر استان حاکم بود اما با خروج جبهه هوای گرم، دمای هوا نسبت به روزهای گذشته کاهش پیدا می کند.

احمدی نژاد ادامه داد: دمای هوای مناطق گرمسیر از فردا تا اواسط هفته جاری بین ۴۸ تا ۴۹ درجه سانتیگراد و از در نواحی سردسیر و کوهستانی هم بین ۳۸ تا ۳۹ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

وی در خصوص گرد و غبار هم بیان کرد: باتوجه به بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، احتمال نفوذ گرد و غبار از بیابان‌های عراق به استان ایلام ضعیف است.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان ایلام یادآور شد: دیروز دهلران با ۴۹ درجه سانتیگراد سومین شهر کشور بعد از شوش و دزفول بود.

وی گفت: برای اواخر هفته جاری دمای هوای استان باز هم افزایشی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایرنا، استقرار جبهه هوای گرم در استان باعث شد برای امروز ساعت فعالیت ادارات در مناطق گرمسیر ۲ ساعت و در سایر نقاط استان نیز یک ساعت زودتر به پایان برسد.

استقرار سه روز یا بیشتر از سه روز گرمای هوا که برای مناطق سردسیر و کوهستانی بیشتر از ۳۸ درجه سانتیگراد و در نقاط گرمسیری بیشتر از ۴۸ درجه سانتیگراد باشد، موج گرما نامیده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha