ناپایداری‌های جوی در مازندران تا پایان هفته تداوم دارد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که ناپایداری‌های جوی از امروز شنبه تا پایان هفته جاری در این استان تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیش‌بینی هواشناسی، علاوه بر تداوم ناپایداری‌های جوی طی امروز و فردا در سطح استان، آسمان مازندران به ویژه در مناطق غربی با رگبار و رعد و برق پراکنده همراه خواهد بود.

هواشناسی پیش‌بینی کرد که از روز دوشنبه تا چهارشنبه دمای هوا در مناطق ساحلی و جلگه‌ای روند افزایشی را در پیش بگیرد و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی در ساعات بعداز ظهر و شب با رشد ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده همراه باشد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، دوباره از روز چهارشنبه تا آخرین روز هفته جاری جمعه نیز علاوه بر کاهش نسبی دما، شرایط جوی مازندران با رگبار و رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۳۱ تا ۳۲ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری، با چند درجه افزایش در روز چهارشنبه به ۳۴ تا ۳۵، در مناطق غربی از ۳۰ تا ۳۱ به ۳۳ تا ۳۴ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۲۱ تا ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر به ۲۷ تا ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.

ناپایداری‌های جوی در مازندران تا پایان هفته تداوم دارد

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران نیمه ابری گاهی افزایش ابر، به ویژه در نیمه غربی و ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد و در روز یکشنبه نیز نیمه ابری و در برخی ساعات ابری با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است.

شرایط جوی مازندران از روز دوشنبه تا روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی دما و در ساعات بعدازظهر در دامنه‌ها و ارتفاعات غربی با افزایش ابر و احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده و از شامگاه چهارشنبه تا آخرین روز هفته جاری جمعه نیز نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما، در بعضی ساعات ابری با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی مازندران نشان می دهد که ساری، گلوگاه و جویبار با ثبت دمای ۳۳ و سیاه بیشه با ۱۷ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۳۲ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه کاهش نشان می دهد.

وضعیت امروز دریای خزر نیز با موج کوتاه و باد ضعیف پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha