استاندار همدان: ادبیات پایداری دفاع مقدس به شکل هنرمندانه منعکس شود

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: پیام و ادبیات پایداری دفاع مقدس باید به شکل هنرمندانه به نسل جوان منعکس و زمینه و فضا برای بیشتر شدن آثار پرمحتوا در زمینه ادبیات دفاع مقدس ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد روز شنبه در دیدار با نویسندگان نوقلم ادبیات دفاع مقدس اظهار کرد: فرهنگ اعتقادی ما باید در مقابل هجمه‌های دشمنان حفظ و نگهداری شود.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس نوجوانان ما اسلحه بر دست گرفتند و برای دفاع از ارزش‌ها، خاک، ناموس، فرهنگ و حیثیت کشور در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: فرهنگ مقاومت و پایداری، انگیزه و عاملی بود که نوجوانان و اقشار مختلف جامعه را با قدرت و قوت به جبهه های جنگ می‌کشاند.

وی ادامه داد: رزمندگان با هدف رضایت خداوند، اجرای فرمان امام خمینی (ره)، عمل به جهاد در راه خدا و ادبیات پایداری به جبهه‌ها عزیمت می‌کردند.

استاندار همدان با بیان اینکه جبهه دفاع مقدس دوره‌های انسان سازی بود، تاکید کرد: ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید داریم که باید در ادبیات پایداری، فداکاری‌های این نوجوانان و رزمندگان و شهدا را بیان کنیم.

استاندار همدان: ادبیات پایداری دفاع مقدس به شکل هنرمندانه منعکس شود

قاسمی‌فرزاد افزود: شهید جلال تقوی‌طلب یکی از نوجوانان با تقوای همدان بود که به عنوان یک الگو برای نوجوانان امروزی می‌توان زندگینامه آن را به شکل اثر هنری منعکس کنیم.

وی ادامه داد: تاریخ همچون رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس را ندیده است و الگوهای جامعه ما همچون شهید سلیمانی و شهید همدانی در جبهه‌های دوران دفاع مقدس رشد پیدا کرده‌اند.

استاندار همدان گفت: تولید آثار فاخر و ارزشمند در حوزه دفاع مقدس و ادبیات پایداری نسل‌های بعدی را بیدار می‌کند و از هنرمندانی که این رسالت خطیر و بزرگ را برعهده گرفتند و پیام‌رسان شهدا هستند قدردانی می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: نویسندگان و هنرمندان حوزه ادبیات پایداری، فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت را برای انتقال به نسل آینده با ادبیاتی به تحریر درمی‌آورند که قابل درک و فهم باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان نیز گفت: ۱۰۰ نفر نویسنده نو قلم و نوظهور در حوزه دفاع مقدس در استان همدان فعال هستند.

سردار مهدی ظفری با اشاره به اینکه این نویسندگان افکار و اندیشه‌های خود را از دوران نوجوانی در حوزه دفاع مقدس آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: باید از فعالان حوزه ادبیات دفاع مقدس و مقاومت و در برنامه‌های مختلف قدردانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه همه انقلاب‌ها به آسانی آغاز می‌شوند و به سختی ادامه پیدا می‌کنند. ادامه داد: انقلاب ما با همه انقلاب‌های دنیا متفاوت است و همچنان اصول و ارزش‌های اوایل انقلاب، پس از چند دهه همچنان تداوم و پویایی دارد.

سردار ظفری عنوان کرد: تحولات اجتماعی اکتسابی هست و اصول و سرمایه‌های اصیل انقلاب ثابت است و به عنوان پشتیبان نظام محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ افزود: امام خمینی (ره) با تدبیر شایسته خود قطعنامه ۵۹۸ را به دشمن تحمیل کرد و ما امروز به این تدبیر افتخار می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: امروز باید در سطح جغرافیای استان و بخش‌های مختلف، مسیر را برای حضور فعالان نوپا و نوجوان عرصه ادبیات دفاع مقدس هموار کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه ادبیات دفاع مقدس آثار ارزشمندی از جمله کتاب‌های گویا و صوتی و تصویری توسط فعالان این حوزه در استان همدان تولید شده است.

سردار ظفری گفت: بیش از ۷۰۰ نفر دانشجوی خارجی در حوزه دفاع مقدس ما قلم زده و مقالات مختلفی منتشر کرده‌اند.

وی عنوان کرد: در حفظ و نگهداری از ارزش‌های دفاع مقدس باید دست در دست هم تلاش کنیم و بدانیم ما نگهبان این ارزش‌ها برای آیندگان هستیم.

استاندار همدان: ادبیات پایداری دفاع مقدس به شکل هنرمندانه منعکس شود

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha