فرماندار دره‌شهر: آتش‌سوزی منطقه "مهواز" در ارتفاعات کبیرکوه کنترل اولیه شده است

ایلام- ایرنا - فرماندار دره‌شهر با بیان اینکه آتش‌سوزی منطقه "مهواز" واقع در بالادست بخش ماژین در ارتفاعات کبیرکوه کنترل اولیه شده است، گفت: تلاش برای مهار کامل این آتش‌سوزی ادامه دارد.

"هوشنگ طاهری" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: عصر روز گذشت(جمعه) آتش‌سوزی مراتع در کبیرکوه محدوده شهرستان آبدانان آغاز شده که به دلیل وزش باد به محدوده شهرستان دره شهر در بالادست بخش ماژین سرایت کرده است.

وی با بیان اینکه این آتش‌سوزی در ارتفاعات کبیرکوه در منطقه معروف " مهواز" روی داده است، ابراز کرد: امروز با هماهنگی انجام شده با مسئولان استان و امداد و نجات هوایی هلال احمر کشور یک فروند بالگرد برای انتقال نیروهای اطفای حریق به منطقه اعزام شد.

فرماندار دره شهر با اشاره به اینکه تا کنون ۲ سورتی پرواز برای انتقال و جابجایی نیروهای اطفای حریق به منطقه و ارتفاعات کبیرکوه انجام شده است، ابراز کرد: با تلاش جهادی نیروهای مردمی، منابع طبیعی و اعضای ستاد مدیریت بحران، این آتش سوزی کنترل اولیه شده است.

طاهری با بیان اینکه دامنه آتش سوزی گسترده نیست و بیشتر مراتع را در برگرفته است، یادآور شد: انتظار می‌رود که این آتش سوزی تا ۲ ساعت آینده به طور کامل مهار شود.

به گزارش ایرنا، روز جمعه ۲۹ تیرماه آتش سوزی گسترده‌ای نیز کوه قلارنگ ایلام در محدوده شهرستان سیروان روی داده که گستره وسیعی از این منطقه دچار خسارت شد.

آتش سوزی‌های دیگری نیز روز گذشته در منطقه هلیلان و در حد فاصل استان ایلام و کرمانشاه نیز روی داد که تلاش برای مهار این آتش سوزی نیز همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۷۰ مورد آتش سوزی در مراتع و جنگل های استان ایلام روی داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha