آغاز عملیات احداث کریدور خطوط لوله و ساماندهی پایانه نفتی بندر شهید رجایی

بندرعباس- ایرنا- عملیات اجرایی مرحله نخست احداث کریدور خطوط لوله و ساماندهی پایانه نفتی در بندر شهید رجایی عصر شنبه با حضور استاندار هرمزگان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، استاندار هرمزگان در حاشیه‌ کلنگ‌زنی این طرح اظهار کرد: در بندر شهید رجایی مسائل مختلفی در حوزه‌های ریلی، خدمات دریایی و هدایت شناورها و صادرات غلات، موادمعدنی، نفت و انرژی وجود داشت که در سفر رییس جمهور شهید، پروژه های مهمی در مسیر حل برخی از این مسائل آغاز شد.

مهدی دوستی با اشاره به ظرفیت سازی ۲۵۰ هزار تنی سیلوهای جدید ذخیره غلات در بندر شهید رجایی، افزود: در بخش پایانه مواد معدنی نیز ۱۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و خطوط ریلی نیز ساماندهی شده است.

نماینده عالی دولت در هرمزگان، ساماندهی نفتی و بهسازی اسکله ها و خطوط کریدوری را مساله باقی مانده این بندر دانست و تصریح کرد: برای حل این امر، پروژه ۱۷۰ هزار میلیارد ریال شامل ساماندهی و افزایش ضریب ایمنی در اسکله های نفتی بندر شهید رجایی و خلیج فارس تعریف و امروز عملیات اجرایی مرحله نخست آن آغاز شد و در سه مرحله این پروژه تمامی کریدورها و سیستم های تخلیه و بارگیری نیز ساماندهی می‌شوند.

وی در خصوص دیپلماسی اقتصادی دریامحور، گفت: اگر پیش از این اقدامی در این حوزه انجام و طرف خارجی متقاضی زمین می‌شد ما زمینی برای واگذاری نداشتیم اما پروژه ۲۴۰۰ هکتاری که در سفر بهمن ماه رییس جمهور شهید آغاز شد، بسترسازی برای دیپلماسی اقتصادی بود؛ چرا که توافقات پس از مذاکرات، نیازمند پیش زمینه است.

آغاز عملیات احداث کریدور خطوط لوله و ساماندهی پایانه نفتی بندر شهید رجایی

دوستی، رونق تجارت با ایجاد بنادر تخصصی در نقاط مختلف استان را مورد تأکید قرار داد و افزود: در یک سال گذشته از بندر تخصصی مواد معدنی در شهرستان بندرخمیر، بیش از یک میلیون تن صادرات داشتیم؛ همچنین بندر سیریک نیز با رویکردهای دیگر از جمله صادرات مواد غذایی شامل سبزی، میوه، مواد و مصالح معدنی بازار منطقه ای ویژه خود را دارند که در کنار بازار بین‌المللی بندر شهید رجایی، بستر ایفای نقش هرمزگان در عرصه دیپلماسی اقتصادی را در ۲ جبهه منطقه ای و بین المللی فراهم می کند و در پی ایجاد بازارهای جدید هستیم.

به گزارش ایرنا، مرحله نخست عملیات اجرایی احداث کریدور خطوط لوله و ساماندهی پایانه نفتی در بندر شهید رجایی شامل احداث ساختمان اداری بندر خلیج‌فارس، همچنین تعمیرات، تجهیزات و رفع نواقص اسکله ‌های یک تا ۹ بندر خلیج‌فارس و اسکله شماره چهار بندر شهید رجایی و شانتینگ یارد ریلی است که در مدت یک سال انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha