دریای هرمزگان توفانی می‌شود؛ دریانوردان و صیادان مراقبت کنند

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان با اشاره به صدور هشدار نارنجی دریایی در استان بر رعایت نکات ایمنی توسط دریانوردان و صیادان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهرداد حسن زاده شامگاه شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان، بر افزایش تاب آوری مجموعه‌های خدمات رسان و حساس تاکید کرد و افزود: با توجه به پیش بینی فعالیت سامانه مانسون در سطح استان و وقوع بارش های رگباری در روزهای آینده و صدور هشدار سطح نارنجی دریایی اتخاذ تمهیدات ایمنی و توجه به توصیه های ایمنی مورد تاکید است.

وی در خصوص هشدارهای صادر شده، توضیح داد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از روز شنبه تا دوشنبه هشدار نارنجی دریایی صادر شده است که دریا در این مدت، مواج و ارتفاع موج تا ۸۰ سانتی متر خواهد رسید و باید تدابیر ویژه‌ای برای تردد دریایی و حفاظت از سازه‌های دریایی درنظر گرفته شود.

حسن زاده گفت: همچنین هشدار سطح زرد هواشناسی برای روزهای شنبه تا سه شنبه هفته جاری صادر شده که احتمال بارش باران و وقوع گرد و غبار در سطح استان وجود دارد و باید مردم از صعود به ارتفاعات و نزدیک شدن به رودخانه های فصلی نیز خودداری کنند.

دبیر ستاد مدیریت بحران استان در ادامه به تغییرات اقلیمی و گرمای حاصل از این شرایط اشاره و اظهار کرد: تغییرات اقلیمی و گرمای حاصل از این شرایط در کشور موجب افزایش مصرف انرژی شده که اهمیت صرفه جویی را دوچندان کرده است؛ هرچند که این فرهنگ باید همیشه و در تمام فصول به عنوان یک اصل مهم مدنظر باشد.

حسن زاده، مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی را در مدیریت مصرف برق ضروری دانست و موضوع مدیریت مصرف برق در کشور به ویژه در استان هرمزگان با ارائه خدمات یک دستگاه اجرایی قابل حل نیست و نیازمند مشارکت همه‌ مردم و تمامی دستگاه های اجرایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha