۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۲۰
کد خبر: 85543888
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ایجاد اشتغال برای ۸۰ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی گفت: شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای ۸۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر فرشچی شنبه شب در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی خراسان رضوی، اظهار کرد: ۵۳ شهرک صنعتی مصوب در خراسان رضوی وجود دارد که ۴۳ مورد از آن دارای زمین واگذاری است.

وی افزود: تاکنون افزون بر پنج هزار و ۴۰۰ قرارداد منعقد شده و ۲ هزار و ۷۴۰ پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

فرشچی ادامه داد: ۴۰ درصد واحدهای بهره برداری صنعتی استان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی هستند.

وی گفت: همچنین در استان خراسان رضوی هشت شهرک غیر دولتی داریم که پنج شهرک در حال اخذ مجوز تاسیس هستند و برای سه شهرک پروانه بهره برداری صادر شده است که در حال فعالیت هستند و سه متقاضی برای شهرک غیر دولتی در حال پیمودن مراحل اخذ مجوز هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: شهرک‌ها و نواحی صنعتی باید مزیت بشمار روند نه عیب که متاسفانه مزیت شهرک‌های صنعتی در حال کمرنگ شدن است.

فرشچی افزود: اکنون ۰.۰۲ درصد مصرف آب استان و سه درصد مصرف گاز استان در شهرک ها و نواحی صنعتی استان است که این موضوع باید مدیریت و تدبیر شود و نباید به سمت قطع آب، برق و گاز شهرک ها و نواحی صنعتی برویم چرا که این امر جدای از آسیب های جدی که به صنعت وارد می کند موجب بیکاری ۸۰ هزار نفر می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در حوزه انرژی پاک در دولت سیزدهم اقدامات خوبی شروع شده که بخشی از آن نیز به بهره برداری رسیده است.

حسن نوری زاده افزود: امروز در خراسان رضوی از محدوده شهرستان خواف تا بادغیس افغانستان حوزه ابلاغیه کشور ۲۰۰ مگاوات انرژی بادی شروع به کار شده و در حوزه انرژی خورشیدی حدود ۱۰ مگاوات نخستین نیروگاه در کاشمر افتتاح شده است و یک نیروگاه جدید در حدود ۱۰۰ مگاوات در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha