۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۷:۵۳
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85544017
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زلزله گزیک خراسان جنوبی خسارت نداشت

۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۷:۵۳
کد خبر: 85544017
زلزله گزیک خراسان جنوبی خسارت نداشت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: تاکنون از زلزله ۴.۵ ریشتری صبح امروز در گزیک شهرستان درمیان خسارتی گزارش نشده است.

محمدعلی آخوندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این زمین لرزه ساعت ۴ و ۴۲ دقیقه امروز در عمق ۶ کیلومتری زمین روی داد.

وی گفت: کانون زلزله ۱۶ کیلومتری گزیک در منطقه کوهستانی و حوالی روستای خالی از سکنه "کلاته بنی نبی" بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه زلزله در شهر گزیک هم احساس شده است عنوان کرد: تیم‌های ارزیاب هلال احمر و اورژانس با محوریت فرمانداری به منطقه اعزام شدند و تاکنون هیچ موردی از خسارت گزارش نشده است.

وی افزود: تیم‌های مدیریت بحران، اورژانس، هلال احمر و بنیاد مسکن با محوریت فرمانداران زیرکوه و درمیان وضعیت منطقه را بررسی می‌کنند، دستگاه‌های خدماتی نیز آماده باش هستند.

آخوندی با اشاره به حادثه خیز بودن خراسان جنوبی گفت: باید آمادگی لازم در دستگاه‌های اجرایی و مردم همواره وجود داشته باشد و مقاوم سازی را جدی بگیرند.

سالانه به طور میانگین ۷۰۰ تا هزار زلزله در خراسان جنوبی ثبت می‌شود که نشان می‌دهد بیش از ۴۷ گسل منشعب از ۲ گسل بزرگ استان فعال است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و درمیان جزو شهرستان‌های مرزی این استان محسوب می‌شود که شهر اسدیه مرکز آن در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha