۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۸:۳۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85544024
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۳۹۱ خدمت دامپزشکی در زنجان ارائه شد

۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۸:۳۳
کد خبر: 85544024
۵۳۹۱ خدمت دامپزشکی در زنجان ارائه شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: طی سه ماهه اول امسال پنج هزار و ۳۹۱ بهره بردار، تولید کننده و شهروند از خدمات بهداشتی مراکز درمانگاهی دامپزشکی در بخش دولتی و خصوصی بهره مند شدند.

محمدباقر حاج کاظمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۲۲ مرکز درمانی و آزمایشگاهی در بخش خصوصی دامپزشکی فعال است که خدمات لازم را به گروه های هدف ارائه می کند.

وی با اشاره به اینکه مراکز بخش خصوصی دامپزشکی با هدف ارتقای کمیت و کیفیت شاخصه های خدمت رسانی به شهروندان راه اندازی شده است اظهار داشت: استان زنجان دارای ۱۸ مرکز درمانی، ۲۷ داروخانه دامپزشکی، ۱۵ مرکز واکسیناسیون، چهار آزمایشگاه دامپزشکی است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان یاد آور شد: طی این مدت مراکز درمانی دامپزشکی استان در بخش خصوصی و دولتی ۲ هزار و ۲۶۷ عملیات کالبدگشایی دام و طیور را در راستای شناسایی بیماری های شایع و بیماری های نوپدید انجام داده است.

حاج کاظمی، همچنین به انجام ۹۱ هزار و ۳۸۹ مورد معالجات دام سبک و سنگین و حیوانات خانگی، ۲ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۶۴ قطعه معالجات انواع طیور، یک هزار و ۲۹۱ مورد تشخیص آبستنی دام، ۲۶۵ برداشت و نمونه گیری آزمایشگاهی و ۵۶۳ عملیات جراحی دام سبک و سنگین، ۹۰۳ مورد عملیات مامایی توسط این مراکز اشاره کرد.

این مسوول ادامه داد: عمده فعالیت دارویی و درمانی در استان با سرمایه گذاری بخش خصوصی و به صورت شبانه روزی انجام می شود که اداره کل دامپزشکی استان و بهره برداران قدردان این زحمات است.

حاج کاظمی افزود: حفظ سرمایه گذاری عظیمی که در بخش دام و طیور و آبزیان انجام شده است و مولد سازی آن نیاز به حمایت های جدی دامپزشکی در بخش های پیشگیری، واکسیناسیون، تشخیصی و درمانی دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: اقدامات تشخیصی دامپزشکی از جمله فعالیت های حساس و علمی ارزشمندی است که به پروتکل های درمانی جهت داده و به انجام اقدام درست درمانی کمک شایانی می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha