پانزدهمین مدرسه تابستانه پژوهشگاه رویان فردا گشایش می‌یابد

تهران- ایرنا- پانزدهمین دوره مدرسه تابستانی بین‌المللی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی از فردا اول مردادماه ۱۴۰۳ گشایش می‌یابد و تا چهارم مردادماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا از پژوهشگاه رویان، پانزدهمین دوره مدرسه تابستانی بین‌المللی این مرکز پژوهشی با موضوع ویرایش ژنوم: قدرت شگفت‌انگیز DNA و با رویکرد ژن‌درمانی و درمان سرطان برای دانشجویان، استادان دانشگاه و متخصصان رشته‌های مرتبط و با سخنرانی اساتید برجسته ملی و بین‌المللی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

از جمله محورهای این مدرسه تابستانی می‌توان به درک بهتر از مهندسی ژنتیک، مفهوم و ویرایش ژن، ابزارهای ویرایش ژن، همانندسازی مولکولی، ویرایش ژنوم: هنر تغییرات مولکولی، روش‌های ویرایش ژن (کریسپر، تلن و…)، مدل‌سازی حیوانی برای بیماری‌ها، اخلاق پزشکی در حوزه ویرایش ژن و چالش‌های پیش‌رو، نوید ویرایش ژن در پزشکی، ژن‌درمانی سرطان، ژن‌درمانی سایر بیماری‌ها،‌ واکسن‌های دی ان‌ای و آر ان ای، ویرایش ژنوم در فناوری و کشاورزی، ویرایش ژنوم گیاهان و بیوتکنولوژی کشاورزی اشاره کرد.

دبیر علمی پانزدهمین مدرسه تابستانه پژوهشگاه رویان با بیان اینکه این مدرسه از سال ۱۳۸۹ و با ایده دکتر بهاروند با محوریت بیولوژِی تکوین شروع به فعالیت کرده است، گفت: مخاطبان این دوره علاقه‌مندان به حوزه زیست پزشکی هستند.
امیر امیری یکتا افزود: در این دوره ۱۵ استاد داخلی و بین‌المللی تدریس خواهند داشت و علاوه بر آموزش‌های تئوری، کارهای عملی تخصصی مرتبط با محورهای ذکر شده در این مدرسه برگزار خواهد شد.
وی افزود: به موازات برگزاری دوره‌های تدریس و کارگاه‌های عملی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان، یک روز نیز برای دانش‌آموزان علاقه مند به این حیطه اختصاص یافته است.
امیری یکتا با بیان اینکه شرکت در این مدرسه تابستانی برای اعضای نظام دامپزشکی کشور، امتیاز بازآموزی دارد از علاقه‌مندان به مهندسی ژنتیک و ویرایش ژنوم برای شرکت در این رویداد علمی دعوت کرد.
ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان، شرکت رویان آتی تک فارمد و مؤسسه خیرین پژوهش سلامت رویان، حامیان اصلی پانزدهمین دوره مدرسه تابستانی رویان هستند.
متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات تکمیلی به سایت اینترنتی معاونت آموزش پژوهشگاه رویان به نشانی https://royan-edu.ir/DoreList?id=۵۱۱ مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha