سئول و پیونگ‌یانگ اقدامات غیرنظامی علیه یکدیگر را از سر گرفتند

تهران– ایرنا– کره شمالی بار دیگر ارسال بالن‌های حامل زباله به سمت کره جنوبی را از سرگرفت این درحالی است که طی روزهای اخیر کره جنوبی نیز تبلیغات ضد کره شمالی را با بلندگوهای مستقر در مرز دو کشور را به عمل آورده بود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، تارنمای خبرگزاری یونهاپ گزارش داد: ستاد مشترک ارتش کره جنوبی خبر داد که اقدام پیونگ‌یانگ برای ارسال بالن‌های حاوی زباله به سوی کشور همسایه از سر گرفته شده و افزود: اقدامات مشابه کره شمالی در سه روز گذشته نیز رخ داده بود.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد این بالن ها به سمت بخش شمالی استان گیونگگی که سئول را احاطه کرده در حال حرکت بوده و از ساکنان این مناطق خواست تا به بالن های به زمین افتاده دست نزده و ماموران پلیس و یا نیروهای ارتش را مطلع کنند.

یونهاپ گزارش داد: تاکنون کره شمالی طی ماه‌های اخیر طی ۹ نوبت بیش از دوهزار بالن حامل زباله به سمت کره جنوبی فرستاده، اقدام کره شمالی در پاسخ به تبلیغات و ارسال اعلامیه های ضد پیونگ یانگ صورت گرفته است.

پیشتر نیز رسانه‌ها گزارش داده بودند که کره جنوبی نیز تبلیغات ضد کره شمالی را با بلندگوهای مستقر در مرز دو کشور از سر گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha