۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۳
کد خبر: 85544198
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعاون روستایی فارس ۴۲۶ هزارتن گندم تضمینی خریداری کرد

شیراز-ایرنا- مدیر تعاون روستایی فارس از خرید تضمینی ۴۲۶هزار تن گندم کشاورزان این استان از ابتدای آغاز برداشت محصول خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید رشیدی یکشنبه به خبرنگاران گفت: امسال خرید تضمینی گندم توسط یکصد مرکز شبکه تعاون روستایی استان در سطح ۳۷ شهرستان در حال انجام است و تاکنون ۴۲۶ هزار تن گندم در این مراکز به مباشرت از اداره کل غله و بازرگانی استان گندم خریداری شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های مرودشت با ۴۳ هزار تن، فسا با ۳۴ هزار تن و لارستان با ۳۰ هزار تن بیشترین میزان خرید گندم را در سطح شبکه تعاون روستایی استان به خود اختصاص داده‌اند، افزود: تاکنون ۸۰۰ هزار تن گندم در استان با نرخ تضمینی خریداری شده است.

رشیدی ادامه داد: خرید تضمینی گندم توسط شبکه تعاون روستایی استان با تلاش شبانه روزی همکاران ادارات شهرستان ها و تشکل‌های مربوطه و براساس دستورالعمل‌ها انجام می‌گیرد تا کشاورزان استان با آرامش و بدون دغدغه حاصل دسترنج خود را تحویل دولت دهند.

مدیر تعاون روستایی استان فارس یادآور شد: سال گذشته میزان خرید تضمینی گندم در سطح استان بیش از یک میلیون تن بود که از این میزان، حدود ۶۵ درصد خرید توسط شبکه تعاون روستایی از کشاورزان تحویل گرفته شد.

زمان برداشت گندم در استان فارس به طور معمول از اواسط فروردین ماه آغاز و تا اواخر مرداد ماه به طول می‌انجامد اما در سال جاری به دلیل کاهش بارش‌ها و خشکی هوا، کار برداشت از ۱۰ فروردین ماه در شهرستان‌های مهر و لامرد آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha