مدیریت کمبود معلم و اجرای بیش از ۳۰ لایحه در حوزه زنان در دولت سیزدهم

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در سی ویکم تیر به رشد۲۲ درصدی تشکل‌های مردم‌نهاد، آزادی ۱۱۰ زندانی غیرعمد،اضافه شدن ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی،افتتاح ۸ هزار تخت بیمارستانی، حمایت کمیته امداد از سه هزار بیمار خاص، نجات ۴۷۰۰ جنین درطرح نفس، اجرای۳۰ لایحه در حوزه زنان، اصلاح آیین‌نامه اعطای سرپرستی، افزودن ۷۵۰ هزار هکتار به مناطق حفاظت شده و مدیریت کمبود معلم در دولت سیزدهم پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

۸ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان سال افتتاح می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هیچکدام از پروژه‌های بهداشت و سلامت نمایشی افتتاح نشد، گفت: تا پایان امسال ۸ هزار تخت بیمارستانی جدید آماده افتتاح داریم.

بهرام عین اللهی در جلسه هیات دولت که برای نخستین بار بصورت زنده از تلویزیون پخش شد، با ارایه گزارش عملکرد این وزارتخانه در دولت سیزدهم، افزود:برخی از این پروژه ها بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد.

وی با بیان اینکه هفت مرکز درمانی با حضور رئیس جمهور شهید افتتاح گردید، اظهارداشت: ۱۳۴ پروژه درمانی در سال گذشته افتتاح شد و به بیش از ۴۰۰ پروژه در دولت سیزدهم رسید.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

۷۵۰ هزار هکتار به مناطق حفاظت شده کشور افزوده شد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در دولت سیزدهم ۷۵۰ هزار هکتار به مناطق چهارگانه تحت حفاظت محیط زیست کشور اضافه شد.

علی سلاجقه در جلسه هیات دولت که برای نخستین بار به صورت زنده از تلویزیون پخش شد، با ارایه گزارش عملکرد این وزارتخانه در دولت سیزدهم اظهار داشت: در دولت سیزدهم اقدامات اساسی در راستای حفاظت از محیط زیست انجام و سازمان در انجام امور از فضای سیاست زدگی خارج شد و به کارهای تخصصی پرداخت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه بر اساس برنامه تحولی در سه بخش بنیادی ، عملکردی و میدانی مسائل محیط زیستی را با جدیت دنبال کردیم، تصریح کرد: بعد از ۵۰ سال ۲ قانون اساسی کشور شامل قانون حفاظت و همچنین شکار و صید را بازنگری و به روز کردیم ، لوایح خوبی در این زمینه در دستور کار کمیسیون ها قرار گرفت که قرار بود به دولت تقدیم شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

مراقب کلاهبرداران در سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال باشید

 رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی فراجا با اشاره به کلاهبرداری یک هزار میلیاردی با عنوان سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال گفت: شهروندان مراقب این نوع تجارت با سودهای نامتعارف باشند.

 سرهنگ محمد شریفی اظهار داشت: در پی وصول چندین فقره پرونده به پلیس آگاهی مبنی بر کلاهبرداری با عنوان سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال، بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که متهمان در ابتدا به تعداد قابل توجهی از افراد، سودهای نامتعارف پرداخت و پس از جلب اعتماد عمومی، از ۵۰ نفر مبلغ یک هزار میلیارد ریال دریافت و متواری شده‌اند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

مدیریت کمبود معلم در دولت سیزدهم/بیش از ۱۰۵ هزار معلم جذب می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت سیزدهم بحران مدیریت کمبود که از سوی دولت قبل ۳۵۰ هزار نفر اعلام شده بود را به خوبی مدیریت کرد، گفت: امسال بیش از ۱۰۵ هزار معلم جذب می‌شوند.

رضامراد صحرایی در جلسه هیات دولت که برای نخستین بار به صورت زنده از تلویزیون پخش شد، با ارایه گزارش عملکرد این وزارتخانه در دولت سیزدهم با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اقدامات در دولت سیزدهم کاهش فاصله سند تحول بنیادین با صحنه بود، اظهار داشت: نقشه راه این سند بعد از ۱۲ سال و بیش از ۱۰ بار تاکید رهبر معظم انقلاب توسط رئیس جمهور شهید اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: دولت سیزدهم را رهبر انقلاب دولت کار، امید و حرکت نامگذاری کردند که من ۱۲ مصداق را از این عنوان را برای آموزش و پرورش تبیین می کنم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جذب دانش‌آموزان استعداد برتر با امتیازات ویژه در دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانش آموزان با استعدادهای برتر براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این دانشگاه با امتیازات ویژه جذب می‌شوند.

رجبعلی برزویی  در نشست خبری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص قوام یافتگی کار معلم در خارج از کلاس درس، اظهار داشت: امسال با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی یک برنامه تحولی را در حوزه تعلیم و تربیت تدارک دیده ایم و ۱۵ برنامه جدید و نوآورانه طراحی کردیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه در بحث تامین فضای آموزشی نیز امسال اقدامات مناسبی صورت گرفته است، ادامه داد: آینده نظام جمهوری اسلامی به عملکرد این دانشگاه بستگی دارد زیرا معلم نقش سازنده‌ای در توسعه و پیشرفت کشورها دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بیش از ۳۰ لایحه در حوزه زنان و خانواده در دولت سیزدهم تدوین و اجرایی شد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بیش از ۳۰ لایحه در حوزه زنان طی فعالیت دولت سیزدهم تدوین و برخی قوانین اصلاح و اجرایی شد.

 انسیه خزعلی در جلسه هیات دولت که برای نخستین بار به صورت زنده از تلویزیون پخش شد، با ارایه گزارش عملکرد این معاونت در دولت سیزدهم اظهار داشت: بیش از ۳۰ لایحه در حوزه زنان طی فعالیت دولت سیزدهم تدوین و برخی قوانین اصلاح و اجرایی شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آیین‌نامه اعطای سرپرستی اصلاح شد/۱۳هزار میلیارد تومان جریمه وصولی در تعزیرات

 وزیر دادگستری با اشاره به افزایش جرایم در پرونده‌های تعزیرات حکومتی گفت: در دولت سیزدهم میزان جریمه‌های وصول شده ۱۳ هزار میلیارد تومان بوده است و در مقایسه با مدت مشابه در دولت قبل که ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود، افزایش قابل توجه دارد و حاکی از بازدارندگی در تکرار تخلفات است.

امین‌حسین رحیمی  در جلسه هیات دولت که به صورت زنده از تلویزیون پخش شد، با ارائه گزارش عملکرد این وزارتخانه در دولت سیزدهم، به اصل ۱۶۰قانون اساسی اشاره کرد و اظهار داشت: مطابق قانون اساسی وظیفه اصلی وزارت دادگستری، تعامل میان قوه مجریه و قوه قضاییه و مقننه است و برای این تعامل ‌ها ساختار تعریف شد و کارگروه‌هایی در این زمینه تشکیل شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

۴۷۰۰ جنین در طرح نفس از سقط نجات پیدا کردند

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت از نجات چهار هزار و ۷۰۰ جنین از ابتدای اجرای طرح نفس (نجات فرزندان سقط) در کشور خبر داد.

صابر جباری با بیان اینکه در طرح نفس از طریق مشاوره با والدین جنین تشکیل شده، سعی در منصرف کردن از سقط جنین عمدی می شود، گفت: تمرکز عمده این طرح بر مشارکت گرفتن از گروه ها و تشکل های مردمی در پیشگیری و انصراف والدین از سقط جنین عمدی است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اضافه شدن ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی کشور

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو در امور دانش بنیان گفت: در دولت سیزدهم ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی کشور اضافه شد.

جعفر نیکزاد، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه دانش بنیان، افزود: از هشت محصول استراتژیک در حوزه دارو و تجهیزات در اولین رویداد سلامت‌ بنیان و ۲۳ محصول در دومین نمایشگاه سلامت بنیان، رونمایی شد.

وی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی مشارکت شرکت‌ های دانش‌بنیان در دومین رویداد سلامت‌محور نسبت به رویداد اول، تصریح کرد: سازمان غذا و دارو از ۴۰۰ شرکت‌ دانش‌ بنیان در زمینه تولید تجهیزات پزشکی حمایت ویژه کرده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اضافه شدن ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی/آزادی ۱۱۰ زندانی غیرعمد

تجویز بیش از ۳۰۰ هزار سرم ضد هاری در کشور/لزوم جمع‌آوری سگ‌های ولگرد

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ هزار سرم ضد هاری در کشور در سال گذشته تجویز شده است، گفت: مردم از نزدیک شدن، نوازش کردن و غذا دادن به حیوانات ولگرد خودداری کنند و درصورت گزش توسط این حیوانات به موقع به مراکز درمانی مراجعه کنند.

حسین فرشیدی در خصوص بیماری هاری و روش های پیشگیری از ابتلا به هاری پس از گزش حیوانات، گفت: اکنون که فصل تابستان فرا رسیده، سفر به دل طبیعت نیز رو به فزونی است؛ طبیعت علاوه بر مناظر دل انگیز، درختان سر به فلک کشیده، آب و هوای تمیز و دیدنی های جذاب، ممکن است خطراتی را نیز به همراه داشته باشد و طعم خوش سفر را تلخ کند؛ یکی از این خطرات حیوان گزیدگی است.

وی اظهار داشت: گازگرفتگی یا خراش توسط حیوان ناقل بیماری هاری و تماس مخاط چشم، دهان و بینی و یا زخم باز انسان با بزاق حیوان ناقل، می تواند انسان را به بیماری هاری مبتلا کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اضافه شدن ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی/آزادی ۱۱۰ زندانی غیرعمد

خرید خدمت سربازی اجرا نمی‌شود

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: خرید خدمت سربازی اجرا نخواهد شد و مشمولان غایب و غیرغایب باید وضعیت خدمت خود را تعیین تکلیف کنند.

سردار تقی مهری درباره شایعه خرید خدمت سربازی، اظهار داشت: خرید خدمت سربازی چند سالی است که اجرا نمی‌شود؛ از اینرو همه افرادی که به سن مشمولیت رسیده‌اند باید وضعیت خدمت سربازی خود را تعیین تکلیف کنند.

وی یادآور شد: خرید خدمت سربازی از سال ۹۴ تا ۹۷ در قالب طرح جریمه مشمولان غایب دردو مرحله اجرا شده و اکنون برنامه‌ای در این خصوص در دستورکار نیست ،بنابراین مشمولان غایب به امید خرید خدمت سربازی نباشند .ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اضافه شدن ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی/آزادی ۱۱۰ زندانی غیرعمد

محکومیت نسل‌کشی رژیم اسرائیل در غزه و تاکید بر توقف کشتار غیرنظامیان

مرجع ملی حقوق کودک وزارت دادگستری در پی جنایات وحشیانه و بی‌شمار اسرائیل در غزه، با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت نسل‌کشی این رژیم جعلی بر توقف کشتار وحشیانه غیرنظامیان تاکید کرد.

در بیانیه مرجع ملی حقوق کودک وزارت دادگستری که به امضای «امین حسین رحیمی» وزیر دادگستری و خطاب به «نجات معالی مجید» نماینده دبیرکل سازمان ملل در حوزه خشونت علیه کودکان و «ویرجینیا گامبا د پوتگیتر» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در حوزه کودکان و منازعات مسلحانه صادر شده، به تلاش جامعه جهانی برای وضع قواعد حقوق بشر و حقوق بشردوستانه برای تعیین حداقل قواعد زیست انسانی در شرایط جنگ و صلح، شکل‌گیری رژیم صهیونیستی و اشغال سرزمین فلسطین و نقض مستمر تمامی قواعد حقوق بشر و حقوق بشردوستانه نسبت به ساکنان مظلوم این سرزمین اشاره شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اضافه شدن ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی/آزادی ۱۱۰ زندانی غیرعمد

ایجاد تشکل‌های مردم‌نهاد ۲۲ درصد رشد داشته است

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور گفت: تعداد سازملن‌های مردم نهاد ثبت شده در وزارت کشور از هشت هزار و ۵۸۰ فقره به ۱۱هزار مورد افزایش داشته و رشد ۲۲ درصدی ثبت کرده است.

محسن ولیئی در آیین رونمایی از سامانه صدور مجوز فعالیت تشکل های مردم نهاد جوانان در وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: طرح نهضت ملی مشارکت های اجتماعی که در اسفند ۱۴۰۲ آغاز شد، همچنان ادامه دارد و ۱۸ هزار تشکل مردم نهاد در سامانه ثبت نام کردند که چهار هزار تشکل مربوط به وزارت ورزش و جوانان است.

وی افزود: برمبنای این طرح، همه سازمان‌های مردم نهاد به ۱۴ گروه تقسیم می شوند که تمام آسیب های اجتماعی ذیل آن هستند و پس از آن ذیل کارگروه‌های شورای اجتماعی کشور فعالیت خواهند کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اضافه شدن ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی/آزادی ۱۱۰ زندانی غیرعمد

چگونه از سیاهچاله جمعیتی خارج شویم

متولدین دهه‌های ۶۰ و ۷۰ خورشیدی در حالی به تدریج از مرحله ازدواج و فرزندآوری عبور می‌کنند که تشکیل خانواده توسط آنان می‌تواند به خروج از سیاهچاله جمعیتی و بهبود هرم سنی کشور کمک کند.

بررسی زمینه های تاریخی روند رشد جمعیت در ایران، بیانگر این است که روند کاهش رشد جمعیت و باروری از دهه ۷۰ خورشیدی آغاز شده و در دهه ۸۰ نیز این روند کاهشی تداوم داشته است.

کاهش سریع نرخ باروری از ۶.۵ فرزند به ازای هر زن به طور متوسط در دهه ۶۰ به حدود ۱.۸ فرزند به ازای هر زن در سال ۱۳۹۰ و افزایش جزئی آن تا حدود ۲ فرزند به ازای هر زن در پنج سال منتهی به سرشماری ۱۳۹۵ و سپس کاهش آن به حدود ۱.۶ فرزند به ازای هر زن در سال ۱۴۰۲ در طول تاریخ کشور بی سابقه است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اضافه شدن ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی/آزادی ۱۱۰ زندانی غیرعمد

حمایت کمیته امداد از سه هزار بیمارخاص و صعب‌العلاج در استان تهران

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران گفت: سه هزار و ۱۰۴ نفر از بیماران تحت حمایت این نهاد دچار بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج هستند.

حسین فتح آبادی افزود: از این سه هزار و ۱۰۴ نفر از بیماران تحت حمایت کمیته امداد استان تهران که دچار بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج هستند هزار و ۲۷۰ نفر مشمول لیست بیماری‌های صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج شده‌اند.

وی ادامه داد: از تعداد بیمارخاص و صعب‌العلاج ۲۹۱ بیمار خاص و ۲۱۰ نفر زمین‌گیر بوده و همچنین ۷۶۹ نفر آنها دچار بیماری صعب العلاج (سرطان و سایر بیماری ها) هستند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اضافه شدن ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی/آزادی ۱۱۰ زندانی غیرعمد

تمهید برنامه هفتم توسعه برای درآمد ۶ میلیارد دلاری گردشگری سلامت

رئیس سومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گفت: یک میلیارد دلار صادرات تجهیزات پزشکی، یک میلیارد دلار درآمد از دارو و ۶ میلیارد دلار درآمد از گردشگری سلامت در برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شده و از دولت چهاردهم انتظار می‌رود در تحقق این امر بخش خصوصی را همراهی کند.

انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری با اشاره به اهمیت ارتباطات بین المللی در توسعه کشور، افزود: پاشنه آشیل بسیاری کشورها توسعه حوزه سلامت آنها است، باید ایران را از اقتصاد تک محصولی نجات دهیم، با توجه به اینکه یک درصد جمعیت دنیا و ۷ درصد منابع را در اختیار داریم اما زندگی شایسته ای نداریم.

وی ادامه داد: در آستانه اجرای برنامه هفتم توسعه هستیم، دولت چهاردهم نگاه متفاوتی دارد، در قانون هفتم فصل مجزایی برای گردشگری داریم و حتی برای وزارت بهداشت تکالیفی تعیین شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اضافه شدن ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی/آزادی ۱۱۰ زندانی غیرعمد

یک میلیون و ۵۷۰ هزار نفر از بهزیستی کمک هزینه مستمری دریافت می‌کنند

رئیس مرکزبرنامه ریزی فناوری اطلاعات سازمان بهزیستی کشور گفت: ابتدای دولت سیزدهم یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر کمک هزینه مستمری یا همان کمک هزینه معیشتی دریافت می کردند و ۳۰۰ هزار نفر هم در پشت نوبت دریافت این خدمات قرار داشتند که این رقم اکنون به یک میلیون و ۵۷۰ هزار نفر رسیده است.

عبدالله کرم زاده به مناسبت هفته بهزیستی -۳۰ تیر ماه تا ۵ مرداد ماه- افزود: یکی از مهمترین بحث ها که مورد توجه بوده است، پرداخت کمک هزینه معیشتی برای جامعه هدف -که از دهک های پایین جامعه هستند- بوده است، تا بتوانند حداقل های نیاز زندگی خود را تامین کنند.

او درباره میزان پرداخت مستمری گفت: خانواده دارای یک فرد معلول نزدیک به یک میلیون تومان مستمری دریافت می کند که این رقم برای خانواده های دو یا سه معلول تغییر می کند. البته این اقدام مشترک بین دو نهاد سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اضافه شدن ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی/آزادی ۱۱۰ زندانی غیرعمد

آزادی ۱۱۰ زندانی غیرعمد در تکیه عاشورایی چاوشی

«محسن چاوشی» در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد زمینه‌ساز آزادی ۱۱۰ زندانی غیرعمد در روز عاشورا بود.

عاشورای امسال در فهرست فعالیت‌های عام‌المنفعه افراد و هیات حسینی آن چه نمود داشت، تلاش هنرمند نام‌آشنای کشور بود که به دنبال آن در مدت کوتاهی پس از فراخوان محسن چاوشی دایر بر حمایت از ۱۱۰ زندانی مالی و محکوم به پرداخت دیه ناشی از جرایم غیرعمد، دوستداران این چهره دست به کار شدند و مبلغی معادل یک میلیارد و ۶۶۵ میلیون تومان کمک کردند.

به برکت واریزی‌ دنبال‌کنندگان این هنرمند در اینستاگرام، مانده بدهی ۱۱۰ پرونده ارائه شده از مددجویان تحت حمایت ستاد مردمی دیه تامین شد و در روز حزن شیفتگان حسینی بغض انتظار خانواده‌های نیازمند بسیاری از شنیدن خبر اعطای جواز آزادی سرپرستان و برخی از اعضای خانه که به صرف نداری گرفتار بند ‌بودند، ترکید و اشک شوق از چهره‌ فرزندان و همسران آنها جاری شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اضافه شدن ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی/آزادی ۱۱۰ زندانی غیرعمد

دستورالعمل ساخت مسکن سازمانی برای کارکنان انتظامی صادر شد

هیات وزیران دولت سیزدهم با تصویب مصوبه‌ای، دستورالعمل ساخت منازل مسکونی سازمانی برای کارکنان و عوامل انتظامی را صادر کرد.

این مصوبه که ۲۷ تیر۱۴۰۳ توسط هیات وزیرات دولت سیزدهم به تصویب رسید، علاوه بر تاکید به ساخت منازل مسکونی برای کارکنان انتظامی کشور، تامین اعتبار آن را نیز مشخص و تعیین کرد.

هیات وزیران طی جلسه‌ای در تاریخ ۲۰ تیرماه ۱۴۰۳ به پیشنهاد فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی و جزو ۲ بند پ ماده ۵۰ قانون برنامه هفتم توسعه تصویب کرد که فرماندهی انتظامی اجازه دارد از محل تملک دارایی طی مدت پنج سال ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان خود بسازد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اضافه شدن ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی/آزادی ۱۱۰ زندانی غیرعمد

سامانه صدور مجوز فعالیت تشکل‌های مردم نهاد جوانان رونمایی شد

سامانه صدور مجوز فعالیت تشکل‌های مردم نهاد حوزه جوانان به منظور تسهیل تشکیل سمن‌ها مرتبط با قشر جوان رونمایی شد.

مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در جریان رونمایی از سامانه صدور مجوز فعالیت تشکل های مردم نهاد جوانان گفت: بر مبنای قانون، اخلاق و وظایف وزارت ورزش، صدور مجوز برای تشکل های مردم نهاد جوانان بر عهده این وزارتخانه است که دستورالعملی در این خصوص تهیه و تمامی بخشهای مورد نیاز در پروژه ثبت سازمان مردم نهاد در این دستور العمل دیده شد.

علی پارسانیا افزود: حقوق و تکالیف، صدور و انحلال، محدوده فعالیت سمن ها، محورهای مرتبط با مباحث جوانان از موضوعات مورد توجه در این سامانه است و این سمن ها بر مبنای علاقه مندی جمعی از جوانان که در رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال هستند، مجوز می‌گیرند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اضافه شدن ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی/آزادی ۱۱۰ زندانی غیرعمد

پایش اسناد در سازمان ثبت احوال کلید خورد

رئیس سازمان ثبت احوال کشور از آغاز پایش اسناد به منظور پالایش پایگاه این سازمان و تعیین تکلیف اسناد در راستای اتقان بیشتر اسناد هویتی خبر داد.

هاشم کارگر در این باره اظهار داشت: اسناد هویتی ثبت احوال به عنوان شاخص ترین سند احراز هویت ایرانیان محسوب می شود و کارکنان سازمان به عنوان امین مردم وظیفه حفاظت و حراست از این اطلاعات را بر عهده دارند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با تاکید بر دقت در حراست از اسناد و انجام اقدامات لازم و شاخص در حوزه حفاظت از اسناد هویتی اظهار داشت: حفاظت و حراست از اطلاعات و اسناد هویتی باید با حساسیت و دقت صورت گیرد زیرا این امر از تشکیک در اطلاعات ثبت احوال جلوگیری می کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اضافه شدن ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی/آزادی ۱۱۰ زندانی غیرعمد

چالش دیرینه اطاله دادرسی و راهکارهای برنامه هفتم توسعه

موضوع «اطاله دادرسی» به اذعان مدیران دستگاه قضا و به گواه نظرات مردم از جمله ابرچالش‌های دستگاه قضایی است و برای رفع این چالش دیرینه در سند تحول قضایی و در قانون برنامه هفتم توسعه راهبردها و اقدامات اجرایی درنظر گرفته شده است.

شاید برای هر کسی اتفاق بیفتد که برای گرفتن حق خود مجبور به طی کردن مراحل قانونی در دستگاه قضایی باشد. طرح شکایت از ابتدا تا گرفتن وکیل و مراحل مختلف دادگستری مستلزم صرف زمان و هزینه است و ممکن است زمان رسیدگی بسته به نوع شکایت و پرونده قضایی که تشکیل می‌شود، برای بسیاری از افراد زمان‌بر باشد تا جایی که حتی از شکایت خود صرف نظر کنند و از خیرش بگذرند.

البته قوه قضاییه به دلیل اینکه ملجأ و پناهگاهی برای تظلم خواهی است و طبیعی است که همواره محل رجوع مردم برای دستیابی به عدالت و احقاق حق قرار گیرد و از اینرو حجم ورودی پرونده‌ها با تنوع و تکثر بسیار به عدلیه اجتناب ناپذیر است؛ بر همین اساس، هر سال پرونده‌های متعددی برای رسیدگی به این نهاد ارجاع می‌شود و پرونده‌های رسیده به قوه قضاییه برای این که به درستی رسیدگی شود، باید هم دقت نظر کافی در بررسی‌ها داشته باشد و هم نتیجه بررسی‌ها به سرعت مشخص شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اضافه شدن ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی/آزادی ۱۱۰ زندانی غیرعمد

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha