۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۴
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85544304
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزبانی خراسان شمالی از جشنواره ملی «نارا»

۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۴
کد خبر: 85544304
میزبانی خراسان شمالی از جشنواره ملی «نارا»

بجنورد-ایرنا- خراسان شمالی شهریورماه امسال میزبان جشنواره ملی «نارا» تولید محتوای فضای مجازی با چالش های رسانه‌ای است.

به گزارش ایرنا، پوستر جشنواره ملی «نارا» امروز یکشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، مدیرکل آموزش و پرورش و مسوولان اداره کل ارشاد استان طی آیینی رونمایی شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در این آیین گفت: سواد رسانه در فضای مجازی باید تعریف شود زیرا که هر چه قدر در این فضا سرمایه گذاری شود به نفع ما است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری اظهارکرد: فرزندان امروز بیشتر مخاطب فضای مجازی هستند و بخشی از این فضا شامل کارگزاری، محتوا و سرمایه گذاری توسط دشمنان نظام انجام می شود که با یک کاریکاتور و نوشته کوتاه، ذهن را تغییر می دهند.

وی افزود: دشمنان بیشتر از ما در فضای مجازی حضور دارند و بخشی که فرزندان ما در آن سیر می کنند هیچ جایگاه، تعریف و احساس پاسخگویی و مسئولیت وجود ندارد و موارد دروغ بیشتر از راست در این فضا بازنشر می شود و به تاثیرات مطالب اهمیت نمی دهند.

امام جمعه بجنورد اضافه کرد: حاکمیت در فضای مجازی باید ورود کند تا منجر به ناسزا، دروغ و آبروریزی نشود.

وی ضمن تاکید بر حمایت از شرکت های دانش بنیان ادامه داد: چنانچه از آنان حمایت شود سرعت پیشرفت های علمی ۱۰ برابر می شود و جوانان می توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

حضور ۴۰ منتخب فرهنگی در جشنواره

دبیر جشنواره ملی «نارا» در خراسان شمالی گفت: «نوجوان امروز رسانه آینده» عنوان جشنواره است و این جشنواره در سه قالب "ویدئو کسب، موشن گرافی و ایموشن گرافیک" با محوریت کلی ایران و دعوت ۴۰ نفر از منتخبین ملی در یک دوره سه روز در این استان برگزار می شود.

مهران فضائلی افزود: یکی از آسیب های اصلی آثار تولیدی در جشنواره ها، عدم نمود رسانه ای و ملی است که مخاطب از آن بهره مند نمی شود، باید بیشتر به این موضوع رسیدگی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha