۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۷
کد خبر: 85544336
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصوبه حذف محدوده حفاظت شده شهرک صنعتی نوشهر ابلاغ شد

نوشهر - ایرنا - حذف محدوده ۱۱ هکتاری شهرک صنعتی آبندانک از زیر پوشش منطقه حفاظت محیط زیست یکی از مصوبه های بسیار مهم و اثرگذار دولت مردمی سیزدهم بود که طبق گفته رییس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر، این مصوبه برای اقدام و اجرا ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در ۱۳ اردیبهشت امسال یکی از مصوبه های شورای عالی حفاظت محیط زیست، جدا شدن محدوده این شهرک از منطقه حفاظت شده البرز مرکزی بود که با موافقت رییس جمهوری شهید قرار گرفت و در آن نشست به وزرای کشور، جهاد کشاورزی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و سازمان ملی استاندارد دستور داد هرچه زودتر این مصوبه برای اجرایی شدن در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دهند.

کامبیز محسن سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این مصوبه به تازگی برای اقدام و اجرا در اختیار اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران و این شهرستان قرار گرفته و حدود ۱۱ هکتار از محدوده این شهرک که بیش از ۲ دهه زیر پوشش منطقه حفاظت شده البرز مرکزی قرار داشت و فاقد مجوز زیست محیطی بود با این مصوبه از منطقه حفاظت شده جدا شد.

وی اظهار کرد : برابر این مصوبه شرکت های بهره بردار می توانند در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه طرح های احیایی و جبرانی را با در نظر گرفتن سازمان حفاظت محیط زیست اجرایی کنند و نکته امید آفرین آن است که با این مصوبه افزون بر امنیت سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران همچنین می توانند از خیلی از خدمات به ویژه تسهیلات ارزان قیمت و طولانی مدت هم بهره مند شوند در حالی که قبل از این مصوبه از این خدمات بی بهره بودند.

شهرک صنعتی آبندانک واقع در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در شهرستان نوشهر، به وسعت ۱۱ هکتار در سال ۷۷ توسط شرکت شهرکهای صنعتی استان مازندران مبنی بر تاسیس شهرک صنعتی در آن منطقه مطرح و مورد موافقت قرار گرفته بود.

برابر آمار در این شهرک حدود ۱۱ واحد تولیدی ایجاد شده که از این شمار، حدود هشت باب آن فعال و یک مورد آن هم در حال ساخت است.

شهرستان نوشهر با برخورداری از سه نقطه شهری، بیش از ۱۲۰ نقطه روستایی و جمعیتی دست کم ۱۴۰ هزار نفر در غرب مازندران واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha