تمهید برنامه هفتم توسعه برای درآمد ۶ میلیارد دلاری گردشگری سلامت

تهران- ایرنا- رئیس سومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گفت: یک میلیارد دلار صادرات تجهیزات پزشکی، یک میلیارد دلار درآمد از دارو و ۶ میلیارد دلار درآمد از گردشگری سلامت در برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شده و از دولت چهاردهم انتظار می‌رود در تحقق این امر بخش خصوصی را همراهی کند.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در نشست خبری با اشاره به اهمیت ارتباطات بین المللی در توسعه کشور، افزود: پاشنه آشیل بسیاری کشورها توسعه حوزه سلامت آنها است، باید ایران را از اقتصاد تک محصولی نجات دهیم، با توجه به اینکه یک درصد جمعیت دنیا و ۷ درصد منابع را در اختیار داریم اما زندگی شایسته ای نداریم.

وی ادامه داد: در آستانه اجرای برنامه هفتم توسعه هستیم، دولت چهاردهم نگاه متفاوتی دارد، در قانون هفتم فصل مجزایی برای گردشگری داریم و حتی برای وزارت بهداشت تکالیفی تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها نقش مهمی در ساماندهی افکار عمومی و مسئولان دارند، تصریح کرد: برنامه های هفتم توسعه معمولا جامع است اما عدم الزام قانونی برای مسئولان نقطه ضعف اجرای برنامه ها است، اکنون برخی کشورهای همسایه مانند عمان پزشکان ما را با دادن تسهیلات جذب می کنند، این زنگ خطری برای ما است و از دولت چهاردهم انتظار داریم نگاه جامع تر و ویژه تری به بحث سلامت و ارتقای سطح معیشتی پزشکان داشته باشد.

مراکز درمانی و بیمارستانها نقش بین المللی خود را بروز دهند

دبیر کل مرکز گردشگری سلامت کشورهای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به برگزاری سومین همایش بین المللی بیمارستانها و مراکز درمانی طی روزهای ۱۷ تا ۱۹ مردادماه در مرکز همایشهای صدا و سیما افزود: مراکز درمانی و بیمارستانها تلاش دارند نقش بین المللی خود را بروز دهند.

مجید زنگویی با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار وزارت بهداشت در گردشگری سلامت، افزود: دولت باید در گردشگری سلامت مشارکت بیشتری داشته باشد و از ظرفیت وزارت گردشگری بیشتر استفاده کند.

وی با اشاره به حضور کشورهای اروپایی و آفریقایی در این همایش،تصریح کرد:سعی داریم برنامه های حمایتی برای دانشجویان و نسل آینده مدیریتی مراکز درمانی داشته باشیم.لذا دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی در طول سال از خدمات ما بهره مند خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha