راه‌اندازی سامانه «نویان» برای خدمات‌رسانی به دانش بنیان‌ها به‌زودی

تهران- ایرنا- معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور از برنامه این مجموعه برای راه‌اندازی سامانه «نویان» به منظور خدمات‌رسانی عادلانه به دانش‌بنیان‌ها تا دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی صبح امروز (یکشنبه) در نشست خبری «اولین رویداد برنامه ملی توسعه و حمایت از غزال‌های دانش‌بنیان» ضمن تاکید بر دسترسی همه دانش بنیان ها به صورت یکسان به خدمات مختلف تعریف شده برای دانش بنیان ها، از طراحی سامانه ای تحت عنوان نویان به نشانی نویان. آی‌آر در این راستا خبر داد و تصریح کرد: این سامانه تا دو هفته آینده رونمایی و راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه، معاونت علمی در حال حاضر ۱۳۰ خدمت در بخش های مختلف از جمله حمایت تسهیلاتی، حضور در نمایشگاه ها و رویدادهای داخلی و خارجی و پژوهانه و سایر کمک ها را به دانش بنیان ها ارائه می کند افزود: تا دو هفته دیگر همه این حمایت ها به واسطه این سامانه در اختیار جامعه دانش بنیان کشور قرار خواهدگرفت.


معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با اشاره به بی اطلاعی برخی دانش بنیان ها از انواع خدمات قابل دریافت از این مجموعه، شفافیت و عدالت در دسترسی به تسهیلات و خدمات حمایتی را از ویژگی اصلی سامانه نویان دانست و تصریح کرد: نویان به صورت یک اپلیکیشن و در قالب میکروسرویس در اختیار همه شرکت ها و مجموعه های دانش بنیان قرار خواهد گرفت.

معرفی نظام ارزیابی جدید دانش‌بنیان‌ها تا ۲ ماه آینده

دهقانی همچنین یکی از اقدامات مهم نیمه تمام مجموعه معاونت علمی را ارتقای نظام ارزیابی دانش بنیان ها و نحوه حمایت از آنها به واسطه ایجاد ساختار مناسب کارگزاران ارزیابی مجموعه های دانش بنیان عنوان کرد.

وی مسائلی همچون عدم برخورداری از تخصص لازم، وجود تضاد منافع و امکان سوءاستفاده از جایگاه را از مشکلات فعلی حوزه ارزیابی دانش بینان ها دانست و تصریح کرد: حداکثر تا دو ماه آینده نظام کارگزاری جدید دانش بنیان ها که طراحی شده اعلام خواهد شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در توضیح این نظام جدید ارزیابی گفت: بر اساس این نظام شرکت‌های نوپا دیگر توسط کارگزاران مشخص ارزیابی نخواهند شد و هر شرکت می‌تواند ۳ تا ۵ داور را که به عنوان اساتید خوشنام در حوزه های فناوری مطرح هستند، به عنوان ارزیاب خود انتخاب کند.

وی در خصوص نحوه ارزیابی شرکت های بزرگ دانش بنیان نیز تصریح کرد: این مجموعه ها طبق استانداردهای مشخص می‌توانند کارگزاران را خود انتخاب کرده و از سویی عضو باشگاه ارزیابی معاونت علمی شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha