مربیان کرمانشاهی: استعدادیابی ورزشکاران نباید فقط در مسائل تکنیکی خلاصه شود

کرمانشاه - ایرنا - شماری از کارشناسان و مربیان ورزشی کرمانشاه با تصریح بر اینکه توسعه پایدار ورزش حاصل یک چرخه کاملا علمی اعم از آزمون پیکر سنجی، آمادگی جسمانی، تغذیه، روانشناسی، پزشکی، استعداد، مهارت تکنیکی و فنی است، تاکید کردند: بیشتر هیات‌های ورزشی استان فقط به تکنیک اهمیت می دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مسوول پایگاه ورزش قهرمانی و استعدادیابی اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه امروز یکشنبه در جلسه کمیته های استعدادیابی هیات های ورزشی استان در سرسرای شهید هادیان؛ گفت: دیدگاه سنتی هیات های ورزشی که فقط به ابعاد تکنیکی و فنی ورزشکاران توجه می کند، باید تغییر یابد.

وحید خسروی افزود: برای تکمیل چرخه موفقیت ورزشی باید به دیگر ابعاد توانمندی ورزشکاران مانند مسائل پزشکی شامل ساختار و اسکلت بدنی، سلامت جسمی، روانشناختی، آمادگی جسمانی، تغذیه و نظایر آن هم توجه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت خوب پایگاه ورزش قهرمانی استان کرمانشاه برای استعداد یابی، تست های آمادگی جسمانی و پیکر سنجی اشاره کرد و از هیات‌های ورزشی خواست امکانات، تجهیزات، کارشناسان و مربیان را در خدمت استعدادیابی ورزشکاران بصورت تام و تمام بکار گیرند.

وی همچنین با یادآوری آمادگی مرکز هیات پزشکی ورزشی اداره کل ورزش جوانان استان برای خدمت رسانی به ورزشکاران گفت: هیات های ورزشی برای استعدادیابی ورزشکاران بیش از پیش به یافته های علمی توجه کنند و نگاه سنتی را کنار بگذارند.

همچنین معاون اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه در این جلسه گفت: از ۵۳ هیات ورزشی استان فقط ۲۹ هیات در این جلسه حضور دارند که ۶ هیات از آنها نیز ابلاغیه کمیته استعدادیابی ورزشی را ندارند.

محمد حسین زاده این آمار را نشانه اهمیت ندادن و توجه کم هیات های ورزشی استان به مقوله استعدادیابی ورزش عنوان کرد و گفت: استعدادیابی فقط در حد چند تست ورزشی نیست و امروزه همه می‌دانند این مهم یک مقوله چند وجهی از مسائل مختلف است.

در این نشست مباحث دیگر ورزشی نیز مطرح شد اما موضوع اصلی گفتمان کارشناسان و مربیان حاضر در جلسه بر محور استعدادیابی ورزشکاران مبتنی بر پایه های علمی روز متمرکز بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha