۱۷ آزمایشگاه کیفیت آب در سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند

زاهدان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: در راستای حفظ سلامت آب آشامیدنی هم استانی ها تعداد ۱۷ آزمایشگاه کیفیت آب در این استان به طور مداوم فعالیت دارند.

علیرضا قاسمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای آنکه آب قابلیت آشامیدن داشته باشد باید ویژگی های آن با استانداردهای ملی فیزیکی و شیمیایی (۱۰۵۳) و همچنین میکروبی (۱۰۱۱) مقایسه شود تا بتوان از سلامت و بی خطری آن برای مصرف کنندگان اطمینان حاصل کرد، بنابراین آزمایشگاه های آب و فاضلاب یکی از مهمترین زیرساخت های کنترل کیفیت و بهداشت آب آشامیدنی به شمار می روند.

وی ادامه داد: آزمایشگاه های آب از بخش های مختلف تشکیل شده که شامل آزمایشگاه های باکتریولوژی، بیولوژی، فیزیکی و شیمیایی معمول، ریزآلاینده آلی، ریزآلاینده معدنی و پرتوزاها هستند و وظیفه مهم شناسایی و تعیین مقدار عامل های فیزیکی، شیمیایی و باکتریولوژی آب از طریق این آزمایشگاه های آب انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: تا پیش از سال ۱۳۷۱ در بدو تشکیل شرکت های آب و فاضلاب تنها ۲ واحد آزمایشگاه برای سیستان و بلوچستان وجود داشت اما هم اکنون در این شرکت ۱۷ آزمایشگاه آب در بخش های مختلف وظیفه کنترل کیفیت و بهداشت آب را بر عهده دارند و تعداد ۲۰ نفر کارشناس رشته های میکروبیولوژی، بیولوژی و شیمی تحصیل کرده در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این تعداد آزمایشگاه مشغول خدمت رسانی به هم استانی ها هستند.

وی ادامه داد: طی سال های اخیر توجه ویژه ای به انجام آزمون ها بر اساس استاندارد بین المللی مدیریت کیفیت آزمایشگاه ها (ایزو ۱۷۰۲۵) شده و نتایج آزمون های انجام شده در این آزمایشگاه ها از دقت و صحت بسیار خوبی برخوردار است.

قاسمی بیان کرد: در حال حاضر آزمایشگاه مرکزی شرکت آب و فاضلاب استان در بخش های باکتریولوژی، فیزیکی، شیمیایی و بیولوژی اصول استاندارد ۱۷۰۲۵ را پیاده سازی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha