ابلاغ ۷۵ مصوبه کمیسیون ماده پنج به مناطق پانزده گانه شهرداری اصفهان در سالجاری

اصفهان-ایرنا- مدیر کل اداره طرح‌های توسعه شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از ابلاغ ۷۵ مصوبه کمیسیون ماده پنج (ساخت و ساز) به مناطق پانزده گانه شهرداری اصفهان از پرونده‌های درخواست مردمی در سال جاری خبر داد.

سعید صادقانی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: در راستای تغییرات و اصلاحات مورد نیاز در ضوابط ساخت و ساز و پاسخ به درخواست‌های مردمی و تسریع در روند صدور پروانه ساختمانی ۷۵ درخواست مردمی واقع شده در محدوده شهر (حد کالبدی موجود شهر) در کمیسیون ماده پنج شهری مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه این تعداد پرونده‌ مربوط به درخواست‌های‌ ابتدای سال جاری تا کنون بوده است، ادامه داد: این پرونده‌ها در کمیسیون ماده پنج جهت تصویب مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیر کل اداره طرح‌های توسعه شهری تصریح کرد: محوریت موضوعات پرونده‌های مورد بررسی در خصوص موافقت با تغییر کاربری، حذف گذر، اصلاح و تعیین گذر، تقلیل عرض گذر، موافقت با احداث شامل ارتفاع سطح اشغال و سایر موارد بوده است.

وی همچنین از ابلاغ ۲۴ مورد پرونده طرح‌های توسعه شهری به در خواست مردم در حریم شهر (قسمتی از اراضی بلافصل پیرامون محدوده شهر) اصفهان خبر داد.

صادقانی افزود: در کمیسیون ماده پنج پرونده‌های مردمی بعد از بررسی و تصویب جهت اجرا به مناطق پانزده گانه شهرداری اصفهان ابلاغ می‌گردد.

به گزارش ایرنا، مصوبات کمیسیون ماده پنج در هر استان یا فرمانداری کل که به وسیله کمیسیونی به ریاست استاندار یا فرماندار ‌کل و به عضویت رییس انجمن شهرستان و شهردار به تصویب برسد برای شهرداری لازم‌الاجرا خواهد بود. تغییرات نقشه‌های تفصیلی اگر در ‌اساس طرح جامع شهری موثر باشد، باید به تایید شورای‌ عالی شهرسازی برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha