بازارچه‌های مرزی، به خروج تعاونی‌های مرزنشین از رکود کمک خواهند کرد

شیراز- ایرنا- مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: بازارچه‌های مرزی به توسعه اقتصادی استان و خروج تعاونی‌های مرزنشین از رکود فعالیت کمک می‌کنند.

به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، مرتضی شریفی افزود: اشتغال ساکنان مناطق مرزی از طریق ایجاد فرصت‌های شغلی، افزایش امنیت و شکوفایی اقتصاد محلی از مهمترین اهدافی است که با راه‌اندازی بازارچه های مرزی حاصل می‌شود.

او ادامه داد: بازارچه مرزی از یک سو می‌تواند نقش بسزایی در صادرات کالاهای تولیدی استان و به دنبال آن افزایش درآمد مردم محروم مستقر در این منطقه ایفا کند و از سوی دیگر زمینه مقابله با واردات غیرقانونی (قاچاق) را فراهم کند.

وی، با اشاره به تصویب ایجاد بازارچه مرزی شهرستان لامرد در هیات دولت در سال ۱۳۸۶ گفت: راه‌اندازی این بازارچه طی سال‌های اخیر و بنا به دلایلی محقق نشد اما از دو سال گذشته این مهم به عنوان یکی از اولویت‌های استان در حوزه اقتصادی مد نظر قرار گرفت و اقدامات خوبی از جمله واگذاری اراضی مورد نیاز از طریق کمیسیون‌های مرتبط صورت پذیرفت.


مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس بیان کرد: از جمله مشکلاتی که مانع راه‌اندازی بازارچه مرزی مذکور شد می‌توان به عدم تایید و معرفی مدیر بازارچه از سوی گمرک جمهوری اسلامی اشاره کرد که این موضوع با پیگیری‌های استاندار فارس و همکاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور حل و فصل شد و سرپرست این بازارچه مرزی توسط معاون وزیر و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران معرفی شد.

شریفی افزود: با توجه به پتانسیل‌های گسترده جنوب استان و همچنین حضور ۱۵ تعاونی مرزنشین که اعضای آن اغلب از قشر محروم جامعه هستند، بی شک انتصاب سرپرست بازارچه مرزی به عنوان مهمترین گام، تسهیل و تسریع در ساماندهی و پیگیری تامین زیرساخت‌ها برای راه‌اندازی رسمی بازارچه مرزی لامرد را به دنبال خواهد داشت و موجب رشد و توسعه اقتصادی این منطقه خواهد شد.

شهرستان لامرد در ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha