فوت بر اثر غرق‌شدگی در آذربایجان‌غربی حدود ۲ برابر سال گذشته است

ارومیه- ایرنا- رییس اورژانس آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش قابل توجه فوتی های ناشی از غرق شدگی در استان طی سال جاری گفت: ۲۷ نفر از ابتدای سال جاری تاکنون بر اثر غرق شدگی در دریاچه های پشت سد، استخرهای کشاورزی و رودخانه های استان جان خود را از دست داده اند که حدود ۲ برابر سال گذشته است.

به گزارش ایرنا، دکتر فرزین رضازاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این درحالی است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۴ نفر فوتی بود.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار غرق‌شدگی در آذربایجان‌غربی، ۱۰ نفر نیز مصدوم و بستری شده‌اند که با واکنش سریع اورژانس و دستگاه‌های امدادرسان، جان سالم به در برده‌اند.

رییس اورژانس آذربایجان غربی با اشاره به میزان غرق شدگی در سال گذشته افزود: تعداد مصدومان غرق شدگی طی سال گذشته نیز فقط ۲ نفر بود.

رضازاده در خصوص محل غرق شدگی ها در آذربایجان غربی طی سال جاری نیز اظهار کرد: یادآور شد: بیشتر غرق‌شدگی‌ها در آبهای طبیعی شامل رودخانه‌ها و آبهای پشت سد و استخر باغ‌ها اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه باید دنبال آموزش همگانی برای کاهش آمار غرق شدگی باشیم، تاکید کرد: یکی از کارها در آموزش همگانی، حساس کردن جامعه نسبت به موضوع شناکردن در آب هایی نظیر رودخانه هاست زیرا بیشتر کسانی که غرق می‌شوند، تصور می‌کنند که شنا بلد هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha