۶ مرکز طب سنتی متخلف در خراسان رضوی مهر و موم شد

مشهد- ایرنا- مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۶ مرکز متخلف در حوزه طب سنتی از ابتدای سال جاری تا کنون در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی مهر و موم شد.

دکتر سید جواد مجتبوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این بازه زمانی ۱۸۲ مورد بازدید از مراکز ارائه خدمات عمومی، طب سنتی و عطاری‌ها در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده که از این تعداد ۱۰۲ مورد بازدید از عطاری‌ها و ۸۰ مورد سایر اماکن بوده است.

وی ادامه داد: در این بازدیدها مراکز متخلف در حوزه طب سنتی شناسایی و به دادستانی ارجاع داده شدند.

مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: خدمات طب سنتی باید با حضور پزشک متخصص این حوزه انجام شود و صرف گذراندن یک دوره آموزشی، فرد مجاز برای انجام اعمال یداوی مانند زالو درمانی و حجامت نیست.

وی به مردم توصیه کرد: به منظور حفظ سلامت خود از مراجعه به مراکز مداخله‌گر درمان فاقد مجوز و صلاحیت خودداری کنند.

مجتبوی ادامه داد: همچنین توصیه می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف و مداخله‌گری در امر درمان توسطه افراد فاقد صلاحیت با تماس از طریق سامانه ۱۹۰، مراتب را اطلاع رسانی کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و نیشابور و دانشکده‌ پزشکی تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha