۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۲۰
کد خبر: 85544850
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

شدت گرفتن کارزار روانی کره‌جنوبی علیه کره‌شمالی

تهران-ایرنا- ارتش کره‌جنوبی امروز (یکشنبه ۳۱ تیر) در واکنش به تداوم پرتاب بالن‌های زباله به این کشور از سوی کره‌شمالی، با پخش آهنگ و اخبار توسط بلندگوهای مرزی کارزار روانی خود علیه پیونگ‌یانگ را افزایش داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، کیم یو جونگ خواهر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نسبت به عواقب وحشتناک و پرهزینه کارزار روانی سئول علیه این کشور هشدار داد.

کره شمالی در واکنش به اعلامیه‌هایی که از سوی فراریان این کشور به کره‌جنوبی منتشر شده، تاکنون بیش از ۲هزار بالن زباله به کره‌جنوبی ارسال کرده است تا به نوعی این کارزار روانی را تلافی کند.

همزمان ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا و کره‌جنوبی اعلام کرد: اقدامات تنش‌زای کره شمالی در مناطق خط مقدم ممکن است بهای سنگینی برای این کشور به همراه داشته باشد و ما به شدت هشدار می‌دهیم که مسوولیت این وضعیت بر عهده کره شمالی است و فعالیت‌های کره شمالی را تحت یک موضع دفاعی مشترک بین کره جنوبی و ایالات متحده به دقت تحت نظر داریم.

شدت گرفتن کارزار روانی کره‌جنوبی علیه کره‌شمالی

در سال ۲۰۱۵ کره‌شمالی و جنوبی بر سر انفجار یک مین که توسط نیروهای کره‌شمالی استفاده شده و به مجروح شدن 2 سرباز کره‌جنوبی منجر شد، در بخش غربی از مرز خود درگیر شدند. به دنبال این درگیری، کره‌جنوبی فعالیت کارزارهای روانی خود با استفاده از بلندگوهایی که اخبار و مطالبی علیه کره‌شمالی پخش می‌کردند را از سر گرفت. فعالیت این کارزار بعد از مدتی متوقف شد.

روز گذشته ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا و کره‌جنوبی اعلام کرد که کره شمالی ارسال بالن‌های زباله خود به سمت کره‌جنوبی را از سر گرفته است و کره جنوبی در واکنش به این اتفاق از روز پنجشنبه (۲۸ تیر) پخش بلندگوهای تبلیغاتی خود را از سر گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha